Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Elevii vor fi monitorizaţi pe întreg parcursul anului şcolar
Potrivit Strategiei de prevenire a criminalităţii elaborată la nivelul Capitalei, fiecare elev va fi monitorizat pe parcursul întregului an şcolar, în context educaţional, familial şi social, prin completarea unei fişe psihopedagogice de către psihologul şcolii, dirigintele, familia elevului şi celelalte instituţii cu rol în protecţia şi promovarea drepturilor copilului.
Strategia, publicată pe site-ul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (IŞMB), prevede realizarea unei evidenţe unitare, pe baza unei fişe unice de înregistrare şi monitorizare, a actelor de violenţă, inclusiv a contravenţiilor şi a infracţiunilor în care sunt implicaţi minori, dar şi asigurarea activităţii de consiliere psihopedagogică permanentă în toate unităţile de învăţământ, prin intermediul psihologilor şcolari şi al voluntarilor din cadrul ONG-urilor. Astfel, fiecare şcoală va încheia un parteneriat cu instituţiile cu responsabilităţi în protecţia şi promovarea drepturilor copilului cu reprezentare la nivel local, cu firma de pază şi cu asociaţia de părinţi, urmărindu-se înfiinţarea unui grup multidisciplinar, interinstituţional, cu rol în gestionarea stării de siguranţă din unitatea de învăţământ. Acest grup va realiza anual o diagnoză la nivelul unităţii de învăţământ, prin care să se cunoască şi să se îndepărteze factorii care au favorizat producerea incidentelor violente în anul precedent. De asemenea, va exista obligativitatea anunţării Poliţiei de către cadrele didactice, asistenţii medicali sau psihologii şcolii în cazul în care există suspiciuni de violenţă în familie, cu implicarea elevilor, vor fi identificaţi elevii care absentează de la cursuri şi se vor aplica măsuri pentru reinserţia lor şcolară, în parteneriat cu familiile acestora. Anual, la nivelul fiecărei şcoli se va face o analiză cu privire la incidentele produse în anul şcolar anterior şi la măsurile care au fost luate pentru prevenirea acestora. Conform datelor unui studiu al Centrului Municipiului Bucureşti de Asistenţă Psihopedagogică, circa 60% dintre copii sunt agresaţi, deopotrivă, în familie şi la şcoală. Cu toate acestea, în prezent nu există obligativitatea raportării către Poliţie, nici de către şcoală, nici de către sistemul medical, a cazurilor de violenţă domestică identificate sau a suspiciunilor legate de astfel de fapte.