Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
O comisie pentru armonizarea propunerilor legislative din Educaţie
Lucrările primei şedinţe a Comisiei înfiinţate de premierul Emil Boc, care să reunească reprezentanţii Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, ai Comisiei pentru Educaţie şi experţi ai Guvernului, a început ieri. Comisia îşi propune să integreze într-un singur act normativ propunerile din Codul Educaţiei elaborat de ministrul Ecaterina Andronescu şi pe cele ale Comisiei prezidenţiale conduse de Mircea Miclea, conform Agerpres.
Prim-ministrul a arătat că apreciază atât munca ministrului Andronescu, cât şi pe cea a Comisiei prezidenţiale conduse de Mircea Miclea şi tocmai din acest motiv a decis să propună o comisie care să aducă la aceeaşi masă cele două părţi, iar o astfel de propunere a reieşit inclusiv din dezbaterile pe legile Educaţiei de la Camera Deputaţilor, conform Mediafax. Întâlnirea comisiei a avut loc după ce, timp de câteva zile, au avut loc dezbateri privind proiectele de legi ale Educaţiei, la Camera Deputaţilor. „România are nevoie de construcţia prin educaţie a unei elite de profesionişti, şi cei care s-au depărtat de această categorie să atingă măcar nivelul minim. Învăţământul superior trebuie să producă dezvoltare personală, cunoaştere, performanţă profesională pentru piaţa muncii“, a spus Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei, în cadrul unei dezbateri, conform Agerpres. Ea a spus că în Codul Educaţiei a încercat să introducă tot ceea ce ar creşte performanţa sistemului educaţional. Ecaterina Andronescu a precizat că a fost introdus un capitol special pentru susţinerea excelenţei şi au fost precizate pârghiile care să o susţină. În ceea ce priveşte libertatea academică şi autonomia universitară, universităţile se vor deschide spre mediul economic şi social. Potrivit propunerilor din pachetul „Miclea“, funcţiile publice şi cele universitare nu sunt compatibile, iar proiectele de cercetare sunt esenţiale. „Excludem orice criteriu de vechime în ocuparea funcţiei didactice în afară cel legat de competenţe“, a susţinut Miclea. Potrivit acestuia, studenţii trebuie să participe la toate deciziile care îi privesc. Ierarhizarea trebuie făcută în interiorul catedrelor, iar Senatul universitar trebuie să aibă funcţia de control, rectorii şi decanii - funcţii executive. În ceea ce priveşte finanţarea, Mircea Miclea susţine că aceasta trebuie făcută pe costul echivalent unui student pe programul de studiu. Senatul universitar este cel care trebuie să aibă puterea cea mai mare într-o instituţie din învăţământul superior, acesta adunând toată „inteligenţa activă“, a susţinut ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Potrivit ministrului, autonomia universitară trebuie să meargă simultan cu asumarea răspunderii publice, iar normele de reglementare să fie clare. Preşedintele Comisiei prezidenţiale pentru Educaţie, Mircea Miclea, a spus că doreşte ca în universităţi să existe un model de tip managerial.