Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură O comisie pentru armonizarea propunerilor legislative din Educaţie

O comisie pentru armonizarea propunerilor legislative din Educaţie

Data: 21 August 2009

Lucrările primei şedinţe a Comisiei înfiinţate de premierul Emil Boc, care să reunească reprezentanţii Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, ai Comisiei pentru Educaţie şi experţi ai Guvernului, a început ieri. Comisia îşi propune să integreze într-un singur act normativ propunerile din Codul Educaţiei elaborat de ministrul Ecaterina Andronescu şi pe cele ale Comisiei prezidenţiale conduse de Mircea Miclea, conform Agerpres.

Prim-ministrul a arătat că apreciază atât munca ministrului Andronescu, cât şi pe cea a Comisiei prezidenţiale conduse de Mircea Miclea şi tocmai din acest motiv a decis să propună o comisie care să aducă la aceeaşi masă cele două părţi, iar o astfel de propunere a reieşit inclusiv din dezbaterile pe legile Educaţiei de la Camera Deputaţilor, conform Mediafax.

Întâlnirea comisiei a avut loc după ce, timp de câteva zile, au avut loc dezbateri privind proiectele de legi ale Educaţiei, la Camera Deputaţilor. „România are nevoie de construcţia prin educaţie a unei elite de profesionişti, şi cei care s-au depărtat de această categorie să atingă măcar nivelul minim. Învăţământul superior trebuie să producă dezvoltare personală, cunoaştere, performanţă profesională pentru piaţa muncii“, a spus Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei, în cadrul unei dezbateri, conform Agerpres. Ea a spus că în Codul Educaţiei a încercat să introducă tot ceea ce ar creşte performanţa sistemului educaţional. Ecaterina Andronescu a precizat că a fost introdus un capitol special pentru susţinerea excelenţei şi au fost precizate pârghiile care să o susţină. În ceea ce priveşte libertatea academică şi autonomia universitară, universităţile se vor deschide spre mediul economic şi social.

Potrivit propunerilor din pachetul „Miclea“, funcţiile publice şi cele universitare nu sunt compatibile, iar proiectele de cercetare sunt esenţiale. „Excludem orice criteriu de vechime în ocuparea funcţiei didactice în afară cel legat de competenţe“, a susţinut Miclea. Potrivit acestuia, studenţii trebuie să participe la toate deciziile care îi privesc. Ierarhizarea trebuie făcută în interiorul catedrelor, iar Senatul universitar trebuie să aibă funcţia de control, rectorii şi decanii - funcţii executive. În ceea ce priveşte finanţarea, Mircea Miclea susţine că aceasta trebuie făcută pe costul echivalent unui student pe programul de studiu.

Senatul universitar este cel care trebuie să aibă puterea cea mai mare într-o instituţie din învăţământul superior, acesta adunând toată „inteligenţa activă“, a susţinut ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Potrivit ministrului, autonomia universitară trebuie să meargă simultan cu asumarea răspunderii publice, iar normele de reglementare să fie clare. Preşedintele Comisiei prezidenţiale pentru Educaţie, Mircea Miclea, a spus că doreşte ca în universităţi să existe un model de tip managerial.