Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Profesorii universitari învaţă forme de predare interactivă
Universitatea din Bucureşti, împreună cu Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timişoara şi compania Softwin, organizează vineri, 29 ianuarie, conferinţa de lansare a proiectului Formare continuă de tip „blended learning“ pentru cadrele didactice universitare. Blended learning reprezintă o metodologie interactivă de învăţare-formare, care presupune combinarea activităţilor specifice diverselor medii de învăţare-instruire faţă în faţă etc.
Programul îşi propune să ofere oportunităţi inovative de dezvoltare profesională şi să sprijine participarea cadrelor didactice universitare la programe de formare continuă în domenii precum: asigurarea calităţii (sisteme de management şi asigurare a calităţii, standarde şi proceduri de calitate la nivel instituţional şi de program de studii), învăţare centrată pe student (strategii moderne de proiectare curriculară, de predare, învăţare şi evaluare în învăţământul superior), formarea competenţelor prin practică profesională (plasamente şi parteneriate pentru practica studenţilor). Potrivit reprezentanţilor Universităţii din Bucureşti, pentru realizarea acestor obiective, se va proiecta şi implementa o platforma de blended learning, care să sprijine învăţarea şi dezvoltarea profesională independentă a cursanţilor în cele trei domenii enumerate anterior. „Acest proiect vine în întâmpinarea unei nevoi de profesionalizare şi de creare de oportunităţi solide de formare continuă pentru cadrele didactice din învăţământul superior şi îşi propune să testeze o metodologie inovativă de formare continuă, să contribuie la formarea unei comunităţi a practicienilor din domeniul universitar şi să pună bazele unor viitoare programe de masterat care să specializeze viitoarele cadre didactice universitare“, conform Universităţii Bucureşti. Universitatea din Bucureşti şi partenerii universitari vor beneficia de oportunităţi pentru formarea şi dezvoltarea profesională a cadrelor didactice universitare (formare gratuită în cadrul proiectului pentru cadre didactice din UB şi din alte universităţi), prima platformă electronică de „blended learning“ destinată formării universitarilor care va putea fi utilizată la scară largă, premisele creării unui program masteral profesional pentru viitoarele cadre diactice universitare, consolidarea colaborării mediului universitar cu companiile specializate în tehnologii inovative de e-learning şi blended learning. Centrul Naţional de Dezvoltare şi Formare în Învăţământul Superior şi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei (Catedra de Pedagogie) din cadrul Universităţii din Bucureştii sunt instituţiile care vor coordona derularea proiectului. Blended learning reprezintă o metodologie interactivă de învăţare-formare, care presupune combinarea activităţilor specifice diverselor medii de învăţare-instruire faţă în faţă, e-learning, studiul individual şi de grup, coaching, videoconferinţa etc. Proiectul este finanţat din Fondul Social European, Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara 1, Domeniul Major de Intervenţie 1.3., prin contractul POSDRU/57/1.3/S/26646.