Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
S-a îmbogăţit patrimoniul UNESCO
27 de noi situri au intrat acum pe lista UNESCO, care cuprinde unele dintre cele mai importante obiective naturale şi construite de om de pe Pământ. Case fabricate din pământ în China, un sat cubanez, unele păduri din Kenya şi una dintre cele mai noi insule apărute din ocean în urma erupţiilor vulcanice se numără printre „noutăţile“ UNESCO, care prelungeşte lista până la 878 de nume, informează BBC.
Includerea pe Lista Patrimoniului Cultural al UNESCO reprezintă un blazon care confirmă importanţa culturală sau naturală a unui loc. Mai mult, acest lucru facilitează şansele celor care se ocupă cu gestionarea acestor situri să obţină finanţări pentru refacere sau conservare. UNESCO nu are însă la dispoziţie nici un fel de mecanisme prin care să penalizeze pe cei care ar încearca să distrugă asemenea locuri. Patrimoniul mondial UNESCO s-a îmbogăţit cu opt noi minuni naturale ale lumii. Noile situri, printre care Joggins Fossil Cliffs din Canada, Parcul Naţional Sanqingshan din China (foto), Lagunele din Noua Caledonie, Insula Surtsey din Islanda, Saryarca din Kazahstan, Rezervaţia Fluturelui Monarh din Mexic au fost considerate „o valoare inestimabilă pentru umanitate“, meritând protecţie şi conservare.