Cunoscutul istoric, scriitor şi profesor Mircea Platon, redactor-șef al revistei „Convorbiri literare”, având un doctorat în istorie la The Ohio State University at Columbus, SUA, şi autorul mai multor cărţi, printre care „Cine ne scrie istoria?” (2007), „Conştiinţa naţională şi statul reprezentativ” (2011), „Ce-a mai rămas de apărat?” (2016), „Naţiune, modernizare şi elite româneşti” (2019), „Deşcolarizarea României” (2020), ne-a acordat un interviu despre situaţia învăţământului românesc. Ne-a vorbit, mai exact, despre declinul drastic al învăţământului din România în ultimii 30 de ani, despre rădăcinile acestui regres fără precedent, accelerat astăzi de digitalizarea impusă fără nici un temei ştiinţific, după cum arată domnul Platon în cercetările sale şi semnalele sale de alarmă lansate în ultimii ani.
Teza la limba română, cu note sub cinci
Promovabilitatea la proba de limba şi literatura română a tezelor cu subiect unic din semestrul al doilea a fost de 71,28% la clasa a VII-a şi de 69,1% la clasa a VIII-a, anunţă Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT). 71,28% dintre elevi au obţinut note între 5 şi 10 (148.200 elevi). Procente ridicate s-au semnalat în judeţele Mehedinţi (84,69%), Olt (82,79%) şi Gorj (80,33%), cele mai scăzute, în judeţul Harghita (55,09%). Numărul notelor de 10 a fost de 4.269 (2,05%) - cele mai multe luate în municipiul Bucureşti - 351. 59.698 de elevi au obţinut note sub 5 (28,71%).