Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Teze, imediat după vacanţa elevilor

Teze, imediat după vacanţa elevilor

Data: 06 Mai 2008

Peste 24.000 de elevi ai claselor a VII-a şi a VIII-a aparţinând minorităţilor maghiară, sârbă, germană, slovacă şi ucraineană, care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă, susţin astăzi teza cu subiect unic la Limba şi literatura maternă, potrivit Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT).

Dintre aceştia, 12.817 sunt elevi de clasa a VII-a şi 11.564 sunt în clasa a VIII-a. Tezele unice, susţinute de 433.000 de elevi, vor înlocui de anul acesta testele naţionale ca modalitate de admitere la liceu pentru anul şcolar 2008-2009.

În data de 9 mai va avea loc teza unică la Istorie sau Geografie la alegere (numai pentru clasa a VIII-a). Teza unică la Limba şi literatura română va avea loc pe 13 mai, iar pe 16 mai cea la Matematică. Contestaţiile vor putea fi depuse în data de 29 mai. Sunt elaborate 10 variante de subiecte. În dimineaţa probei se extrage una dintre ele, care se transmite în format electronic către şcoli.

Tezele unice vor fi evaluate în centre special desemnate. Fiecare lucrare va fi corectată de doi profesori, alţii decât cei din unităţile de învăţământ de la care provin tezele. Evaluarea se face pe baza unui punctaj de la 1 la 100, acordându-se 90 de puncte pentru răspunsurile corecte şi complete şi 10 puncte din oficiu.

După corectare, fiecare evaluator stabileşte nota prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut de elev, fără rotunjire. Nota finală se stabileşte prin media aritmetică a notelor acordate de fiecare profesor evaluator. Fracţiunile de punct rezultate din împărţire se rotunjesc la nota imediat superioară dacă sunt cuprinse în intervalul 0,50-0,99 sau se anulează dacă sunt cuprinse în intervalul 0,01-0,49.

Absolvenţii de şcoală generală se vor înscrie în licee sau şcoli de arte şi meserii fără examen, pe baza mediei aritmetice dintre media generală obţinută la tezele cu subiect unic şi media generală de absolvire a claselor V-VIII, fiecare având ponderea de 50%.

Şi elevii cu nevoi speciale/dizabilităţi care au urmat programa normală vor susţine tezele unice ca şi restul elevilor. Copiii cu nevoi speciale/dizabilităţi care nu au urmat programa şcolară normală vor fi scutiţi de susţinerea tezelor unice dacă părinţii sau tutorii lor solicită acest lucru.