Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Opinii Repere și idei Am citit pentru dumneavoastră: „Numărul de SMS-uri trimise zilnic e mai mare decât populaţia planetei“

Am citit pentru dumneavoastră: „Numărul de SMS-uri trimise zilnic e mai mare decât populaţia planetei“

Data: 23 Martie 2008

Să ne punem următoarea problemă: de ce se uită oamenii la televizor? de ce citesc o revistă? de ce ascultă un post de radio? de ce se dau pe net? Bottom line, părerea mea e că fac asta din două mari motive: 1. pentru a căuta informaţie şi 2. pentru a se amuza-distra-entertain themselves (indiferent ce înseamnă asta - dating, poze, filmuleţe etc.) - uitaţi-vă pe Trafic.ro, cele mai vizitate site-uri sunt cele care ajută oamenii să îşi îndeplinească unul dintre cele două aspecte de care vorbeam mai sus.

Şi pentru că ziua va avea mereu 24 de ore (şi ştim, din toate studiile, că ritmul vieţii e din ce în ce mai alert) vor alege, întotdeauna, modalitatea prin care pot să îşi atingă scopul cel mai uşor. Acum, să explice cineva cât o să mai funcţioneze logica veche a media planning-ului: deci avem filmul de seara de pe X-TV (d-ăla cu bulina de 12, deci tot familionul îl vede), băgăm 10 minute de reclame, bombardăm gospodina, copiluţul şi tăticuţul cu diverse chestii şi gata, ne-am scos, vânzările cresc, scoatem şampania de la rece şi trimitem un comunicat de presă.

Care mai e definiţia de prime-time, când copilaşul ăsta de 14-15 ani nu mai are nici o treabă cu filmul de la TV pe care l-a văzut de pe oDC sau la cinema (ultima redută!) de vreo 2 ani??? Apropo, probabil în timpul filmului, el se uită pe calculator la un alt film pe care tu, X-TV, îl vei da peste încă 2 ani…

Sau de ce, atunci când vreau să mă informez, ar trebui să mă uit la Ştirile de la 7, pline de senzaţional, când fluxurile de ştiri la care sunt abonat (for free) şi newsletter-ele pe care le primesc ziua la birou îmi dau toate informaţiile de care am nevoie? Acum, pe bune, dacă într-adevăr, credeţi că nu e aşa şi că nimeni nu fură nimic marelui TV sau Radio-ului, fiţi sinceri şi comparaţi un om de 18 ani de azi cu voi la 18 ani (tineretul din ziua de azi, maică….). Asta nefiind acum mai mult de 10-15 ani, nu? Sper că nu aţi uitat cum se dădea şpagă la tipul de la cablu să te branşeze printre primii să te delectezi şi tu, ca omul, cu 20 de canale şi să vezi serialul cu Pierce Brosnan pe care îl dădea nou lansatul ProTV, nu?

Credeţi-mă, toţi oamenii pe care îi cunosc (de la 16 până la 35 de ani) au jumătate de hard disk plin cu filme noi şi muzică via oDC sau Torrent sau ceva similar. PS: eu NU folosesc aşa ceva, pentru că este ilegal şi nici NU am toate episoadele din Stargate SG1 şi Atlantis scrise pe CD-uri cu subtitrări cu tot :-)

E evident că mediile noi oferă într-un mod mai simplu, mai rapid şi mai personalizabil mai multe opţiuni pentru consumatori de a-şi atinge acele 2 scopuri de care tot vorbeam mai devreme. Iar explozia tehnologică ajută mediile astea să crească precum Făt-Frumos.

Dacă nu sunteţi convinşi, iată câteva “ştiaţi că” de la FischBowl:

- Cele mai vânate 10 joburi în 2010 nici nu existau în 2004.

- Unul din 8 cupluri căsătorite din USA s-au întâlnit on-line.

- Myspace are mai mult de 100 de milioane de utilizatori. Dacă ar fi o ţară, ar fi a 11-a din lume ca număr de locuitori între Mexic şi Japonia.

- Pe Google, sunt 2,7 miliarde de întrebări într-o lună. Cui i se adresau aceste întrebări I.G. (înainte de Google)?

- Numărul de SMS-uri trimise zilnic e mai mare decât populaţia planetei.

- Informaţia conţinută, într-o săptămână, de catre NY Times depăşeşte volumul de informaţie pe care îl primea un om obişnuit în secolul al XVIII-lea, în toată viaţa.

- 40 de exabytes de informaţie (un număr cu 19 zero-uri) vor fi generaţi în 2007. Mai mult decât în ultimii 5000 de ani…

- Volumul de informaţie tehnică se dublează la fiecare 2 ani. Adică informaţia primită la începutul facultăţii de studenţii de anul III este pe jumătate depăşită. În 2010, se va dubla la fiecare 72 de ore.

- A 3-a generaţie de fibre optice transportă 10 trilioane de biţi pe secundă (echivalentul a 1.900 de CD-uri).

- Până în 2013, se va realiza un computer care va depăşi puterea de procesare a creierului uman, iar până în 2049, un computer cu un preţ sub 1.000 de USD va depăşi puterea de procesare a întregii rase umane. (fragmente dintr-un text postat pe http://www.adrianalexandrescu.ro/2007/04/04/shift-happens/)