Renumit pentru peisajele spectaculoase care atrag anual mii de turişti români şi străini, Transfăgărăşanul a fost inaugurat la 20 septembrie 1974, după lucrări care au durat patru ani. Ajunge la altitudinea de 2.042 m, fiind pe locul al doilea în clasamentul şoselelor alpine din România după Transalpina (DN67C), care urcă până la 2.145 m. Are peste 90 de kilometri pentru care „au fost făcute circa 4 milioane mc de derocări şi terasamente, peste 290 mii mc de zidărie, peste 830 de lucrări transversale, din care 28 de poduri şi viaducte în beton şi fier, 550 de podeţe, 80 km de parapeţi precum şi un tunel rutier în lungime de aproape un kilometru care străpunge masivul muntos între vârfurile Negoiu şi Moldoveanu”, scria „România Liberă” în 21 septembrie 1974.
96 de ani de la inaugurarea Crucii de pe Caraiman
În 14 septembrie 1928 se inaugura, în prezența familiei regale, Crucea comemorativă a eroilor români din Primul Război Mondial de pe Vârful Caraiman din Munții Bucegi, azi monument istoric de categorie A (de interes național). Crucea a fost construită în perioada 1926-1928, din inițiativa Societății Cultul Eroilor, patronată de Regina Maria. Potrivit historia.ro, ansamblul monumentului a fost proiectat de arhitecţii Georges Cristinel şi Constantin Procopiu, studiile de rezistență fiind realizate de inginerii Alfred Pilder şi Teofil Revici. Materialele necesare construcției au fost transportate cu ajutorul funicularului fabricii de hârtie din Buşteni, dar și cu atelajele şi animalele de povară ale locuitorilor din Bușteni. În 2014, Crucea de pe Caraiman a intrat în Cartea Recordurilor ca fiind cea mai mare cruce din lume amplasată pe un vârf de munte.