Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Historica Jumătate de secol de la inaugurarea Transfăgărășanului

Jumătate de secol de la inaugurarea Transfăgărășanului

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Historica
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 26 Septembrie 2024

Renumit pentru peisajele spectaculoase care atrag anual mii de turişti români şi străini, Transfăgărăşanul a fost inaugurat la 20 septembrie 1974, după lucrări care au durat patru ani. Ajunge la altitudinea de 2.042 m, fiind pe locul al doilea în clasamentul şoselelor alpine din România după Transalpina (DN67C), care urcă până la 2.145 m. Are peste 90 de kilometri pentru care „au fost făcute circa 4 milioane mc de derocări şi terasamente, peste 290 mii mc de zidărie, peste 830 de lucrări transversale, din care 28 de poduri şi viaducte în beton şi fier, 550 de podeţe, 80 km de parapeţi precum şi un tunel rutier în lungime de aproape un kilometru care străpunge masivul muntos între vârfurile Negoiu şi Moldoveanu”, scria „România Liberă” în 21 septembrie 1974. 

Construcția a început în martie 1970 şi au lucrat la ea mii de militari, genişti, muncitori, mineri, tehnicieni, ingineri şi proiectanţi, iar „aproape 40 de morţi şi tot atâţia răniţi au constituit jertfa pe care Munţii Făgăraş au cerut-o pentru făurirea acestui drum ce impresionează prin măreţie şi spectaculozitate”, potrivit unui comunicat al Ministerului Apărării Naţionale din 2009. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în vedere, potrivit directorului general Cristian Pistol, lucrări de siguranţă rutieră care vor face posibilă circulaţia pe Transfăgărășan pentru o perioadă mai lungă de timp în fiecare an, amenajarea unor parcări şi construcţia unor zone de tip „viewpoint” care vor spori atractivitatea șoselei.