Nimic din înfăptuirile acestui popor nu s-a făcut fără sudoare și fără sânge. Astfel și-au păstrat Țările Române neatârnarea, astfel s-a clădit Marea Unire din 1 Decembrie 1918, astfel s-a dus lupta
Jumătate de secol de la inaugurarea Transfăgărășanului
Renumit pentru peisajele spectaculoase care atrag anual mii de turişti români şi străini, Transfăgărăşanul a fost inaugurat la 20 septembrie 1974, după lucrări care au durat patru ani. Ajunge la altitudinea de 2.042 m, fiind pe locul al doilea în clasamentul şoselelor alpine din România după Transalpina (DN67C), care urcă până la 2.145 m. Are peste 90 de kilometri pentru care „au fost făcute circa 4 milioane mc de derocări şi terasamente, peste 290 mii mc de zidărie, peste 830 de lucrări transversale, din care 28 de poduri şi viaducte în beton şi fier, 550 de podeţe, 80 km de parapeţi precum şi un tunel rutier în lungime de aproape un kilometru care străpunge masivul muntos între vârfurile Negoiu şi Moldoveanu”, scria „România Liberă” în 21 septembrie 1974.
Construcția a început în martie 1970 şi au lucrat la ea mii de militari, genişti, muncitori, mineri, tehnicieni, ingineri şi proiectanţi, iar „aproape 40 de morţi şi tot atâţia răniţi au constituit jertfa pe care Munţii Făgăraş au cerut-o pentru făurirea acestui drum ce impresionează prin măreţie şi spectaculozitate”, potrivit unui comunicat al Ministerului Apărării Naţionale din 2009. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în vedere, potrivit directorului general Cristian Pistol, lucrări de siguranţă rutieră care vor face posibilă circulaţia pe Transfăgărășan pentru o perioadă mai lungă de timp în fiecare an, amenajarea unor parcări şi construcţia unor zone de tip „viewpoint” care vor spori atractivitatea șoselei.