Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Liturgica Răspunsuri duhovniceşti: Necazurile trebuie purtate cu demnitate

Răspunsuri duhovniceşti: Necazurile trebuie purtate cu demnitate

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Liturgica
Data: 13 Martie 2012

Răspunsuri oferite de pr. prof. univ. dr. Ioan C. Teşu, Facultatea de Teologie Ortodoxă "D. Stăniloae" Iaşi.

Părinte profesor, Biserica noastră propovăduieşte o credinţă a suferinţei?

Ortodoxia nu este, în nici un caz, o religie a suferinţei, a durerii, care propovăduieşte şi propune, care îndeamnă şi caută suferinţa, ca şi cum aceasta ar fi un scop în sine şi ar oferi mântuirea. Simpla împreună-meditaţie asupra unor aspecte teologice elementare ne încredinţează că, dintre toate credinţele, cea ortodoxă este una a bucuriei şi împlinirii, a iubirii şi dăruirii, a mântuirii şi fericirii veşnice.

Dumnezeu nu l-a creat pe om spre păcat, boală şi tristeţe, ci spre sănătate şi fericire. Sănătatea este starea iniţială proprie vieţuirii umane, iar ea constă în împlinirea virtuţilor. Faţă de aceasta, păcatul şi patimile sunt considerate forme ale bolii spirituale, un soi de "cancer" al vieţii morale. Părinţii duhovniceşti ai aceleiaşi spiritualităţi ortodoxe ne învaţă că, oricât de puternică ar fi lucrarea răului şi a păcatelor în viaţa omului şi indiferent cât de mult ar fi acesta robit patimilor, el poate fi însănătoşit şi restaurat în bine prin lucrarea virtuţilor creştine.

Cum să se raporteze atunci creştinul la necazuri?

Suferinţa, necazurile nu trebuie dorite şi căutate, însă atunci când se vor instala în viaţa noastră, trebuie purtate cu demnitate şi nobleţe spirituală sau, cum spun Sfinţii Părinţi, "prin boala trupului, spre îndreptare şi sănătatea sufletului". Prin Jerfta Sa, prin durerile şi suferinţele îndurate, în mod nevinovat şi pentru a noastră mântuire, Domnul Hristos ne-a arătat că fiecare dintre noi avem puterea să le depăşim în plan spiritual, să ne facem din necazuri şi încercări căi de exersare duhovnicească şi de statornicire în virtute şi bine, că toate aceste realităţi dramatice ale vieţii umane pot fi depăşite în plan spiritual, transformându-se în motive de răsplată din partea lui Dumnezeu. (Nicoleta Olaru)

Citeşte mai multe despre:   necaz