Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Liturgica Sfaturi practice în biserică: Citirea particulară a Sfintei Scripturi

Sfaturi practice în biserică: Citirea particulară a Sfintei Scripturi

Un articol de: Pr. Grigore Alexandru Meșteroaie - 14 Mai 2010

Din cadrul firescului vieţii creştine nu trebuie să lipsească adăparea continuă şi constantă de la izvorul Sfintei Scripturi ce reprezintă Cuvântul lui Dumnezeu revelat oamenilor. Aşa cum în Biserică, în cadrul sfintelor slujbe, citirea Sfintei Evanghelii reprezintă un moment însemnat, această Carte închipuindu-L pe Însuşi Mântuitorul care le vorbeşte oamenilor, tot astfel citirea particulară a Bibliei poate deveni o sursă de ajutor şi de înţelegere a unor rânduieli dumnezeieşti. Aproape orice creştin trebuie să aibă în biblioteca personală cel puţin un exemplar al Sfintei Scripturi, ediţia ortodoxă (tipărită cu binecuvântarea Sfântului Sinod), care nu trebuie să devină un talisman sau un lucru magic, ci aceasta trebuie cercetată şi aprofundată de câte ori avem ocazia. Şi ar trebui să ne creăm ocazii zilnice, chiar un program serios de citire a textului sfânt! Broşurile sau Bibliile de factură neoprotestantă împărţite la colţ de stradă, pentru a nu risca denaturarea şi înţelegerea greşită a adevărului scripturistic, este bine a fi evitate, deoarece anumiţi termeni sunt traduşi tendenţios şi neconform tradiţiei ortodoxe.

Se recomandă să se înceapă cu scrierile Noului Testament, fiind mai accesibile din mai multe puncte de vedere, şi ulterior, se poate trece la lectura Vechiului Testament, care devine înţeles mai greu datorită relatării unor tradiţii şi rânduieli necorespunzătoare cu gândirea omului modern. Ideal ar fi ca în fiecare zi credinciosul, pe lângă programul său de rugăciune personală, să citească pentru început un capitol din Vechiul Testament şi unul din Noul Testament, adăugând pe lângă acestea şi câte un psalm. Practicând acest îndemn, creştinul se va apropia, va înţelege şi va găsi răspunsurile şi lămuririle pe care le caută. Nu cu simţ critic, ci din dorinţa de a afla concret şi de a fi familiarizat cu textul scripturistic. Când unele lucruri i se par neclare, cititorul este îndemnat să se adreseze preoţilor, profesorilor de religie sau teologilor. Concluziile personale care nu sunt conforme cu învăţătura ortodoxă trebuie lămurite în discuţiile cu preotul, deoarece, de cele mai multe ori, contextul unui verset sau al unei situaţii este cel care oferă înţelegerea acestor cuvinte. Transformând lectura Sfintei Scripturi într-un act cât de poate de normal şi de firesc pentru un creştin, acesta va fi cu adevărat un membru activ al Bisericii, ancorat în una din principalele activităţi eclesiale: citirea şi trăirea cuvântului dumnezeiesc.