Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Sinaxar Înjumătăţirea praznicului; † A treia aflare a capului Sfântului Proroc Ioan Botezătorul (Dezlegare la peşte)

Înjumătăţirea praznicului; † A treia aflare a capului Sfântului Proroc Ioan Botezătorul (Dezlegare la peşte)

Galerie foto (3) Galerie foto (3) Sinaxar
Un articol de: Pr. Ştefan Sfarghie - 25 Mai 2016

Din Sfânta Evanghelie ce se citeşte în ziua de 29 august, ştim că Irod, la un ospăţ, cu prilejul sărbătoririi zilei sale de naştere, a tăiat capul Sfântului Ioan Botezătorul, după cum ceruse Irodiada. După moartea prorocului, ucenicii lui i-au luat trupul şi l-au îngropat, însă capul lui a avut o istorie aparte: el a fost de trei ori pierdut şi de trei ori aflat. Fiecare „aflare” a cinstitului cap al Sfântului Ioan este ca o nouă întâlnire a noastră, a creştinilor, cu Prorocul Ioan, adică un nou îndemn spre pocăinţă. Prima şi cea de a doua aflare a cinstitului cap le prăznuim în fiecare an la 24 februarie şi ele au avut loc la Ierusalim şi la Emesa, în Siria. A treia şi ultima aflare o prăznuim astăzi, şi s-a întâmplat pe vremea Patriarhului Ignatie, la anul 860, când un cucernic preot a găsit cinstitul cap la Comane, de unde a fost adus la Constantinopol şi aşezat în biserica Botezătorului de la Mănăstirea Studiţilor. Pe vremea Cruciadelor, francezii, intrând în Constantinopol în 1204, au luat o parte din capul sfântului, şi ducându-l în Franţa l-au aşezat în biserica din Amiens, unde se află şi astăzi.