Prorocul Avdie este amintit în Sfânta Scriptură, scrierea sa fiind cea mai scurtă din tot Vechiul Testament, aflată între cartea prorocului Ioil şi a prorocului Iona. Aceasta conţine 21 de versete şi se numeşte Vedenia lui Avdie. A trăit cu 600 de ani înainte de Hristos, iar cartea sa a fost scrisă în urma năvălirii unei puteri străine asupra Ierusalimului. Edomiţii, care erau fraţii evreilor, s-au unit cu duşmanii şi au luat parte la pustiirea lui Israel. Astfel, prorocul Avdie le vesteşte idumeilor pedeapsa pe care o vor primi de la Dumnezeu. „Cei din Negheb (Miazăzi) vor cuprinde muntele lui Isav, iar cei din câmpie, ţara Filistenilor; ei vor lua în stăpânire ţinutul lui Efraim şi al Samariei, şi Veniamin va stăpâni Galaadul. Şi cei robiţi din această oştire, fiii lui Israel, vor lua în stăpânire Canaanul până la Sarepta, şi cei robiţi din Ierusalim care sunt la Sefarad vor stăpâni cetăţile de la miazăzi. Şi biruitori se vor sui în muntele Sionului ca să judece muntele lui Isav; iar împărăţia a Domnului va fi!” (Avdie 1, 19-21). Cartea sa este un strigăt către dreptatea Domnului.
Sfânta şi Marea Marţi (Denie); Sfântul Mucenic Valerie (Slujba Sfântului Mare Mucenic Gheorghe se va săvârşi luni, a doua zi de Paşti, potrivit hotărârii Sfântului Sinod)
Potrivit hotărârii Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, întrucât sărbătoarea Sfântului Mare Mucenic Gheorghe se află anul acesta în Săptămâna Sfintelor Pătimiri ale Domnului şi Mântuitorului nostru Iisus Hristos, acest mare sfânt al Bisericii va fi prăznuit în a doua zi de Paşti, adică luni, 29 aprilie 2019. În Sfânta şi Marea Marţi, slujbele Bisericii se referă cu precădere la pilda celor zece fecioare, parabolă care este un îndemn duhovnicesc la priveghere şi la trezvie. Această pildă ne oferă o învăţătură profundă şi actuală pentru viaţa creştină şi unitatea Bisericii. Fecioarele care au avut candelele pregătite cu ulei sunt acelea care aveau credinţă unită cu faptele bune. În schimb, fecioarele care aveau la ele doar candele, nu şi ulei, sunt acelea care aveau numai credinţă. Aceste două tipuri de fecioare, unele cu candelă fără ulei și celelalte cu candelă și ulei, semnifică două atitudini religioase diferite. Candela este fecioria, iar untdelemnul semnifică milostenia. Sfântul Ioan Gură de Aur precizează: candela cu ulei reprezintă evlavia însoţită de milostenie, iar candela fără ulei reprezintă evalvia fără milostenie. Observăm că şi în zilele noastre sunt o mulţime de oameni evalvioşi, dar nemilostivi sau zgârciţi. Ei sunt acele candele fără ulei la care face referire pilda celor zece fecioare. Candela fără ulei mai poate reprezenta realizarea de sine egoistă, în uitare de Dumnezeu şi de semeni, dar şi doctrina clară fără iubire frăţească.