Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Sinaxar Sfântul Cuvios Hariton Mărturisitorul; Sfântul Proroc Baruh

Sfântul Cuvios Hariton Mărturisitorul; Sfântul Proroc Baruh

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sinaxar
Un articol de: Pr. Ştefan Sfarghie - 28 Septembrie 2017

Sfântul Cuvios Hariton Mărturisitorul s-a născut în cetatea Iconiei din Asia Mică. A fost prins în timpul împăratului Aurelian (270-275), supus supliciilor şi întemniţat, iar după moartea împăratului a fost eliberat. Retrăgându-se în pustie a fost prins de către tâlhari, din mâna cărora a scăpat în mod miraculos. Cu aurul tâlharilor a ridicat o mănăstire în peştera lor. Sfântul Cuvios Hariton Mărturisitorul era căutat de mulţi credincioşi, fiind tămă­dui­tor de orice boală, a scos chiar şi apă dintr-o stâncă. Astăzi este pomenit şi Sfântul Proroc Baruh, ucenicul şi prietenul Sfântului Proroc Ieremia. A prorocit înainte şi după începutul robiei babilo­ni­ene: 629-585 î.Hr. În anul 605, Prorocul Ieremia a trimis pe Ba­ruh cu o scrisoare la Ierusalim prin care vestea robia babilo­niană. Baruh şi Ieremia au fost întemniţaţi până după cucerirea Ierusalimului. Prorocul Baruh a ajuns ca rob şi în Babilon, unde a continuat să le vestească iu­dei­lor eliberarea din robie, refa­­- cerea Ierusalimului şi întâlnirea tuturor în Templul Domnului.