Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Starea de bine, impact direct asupra performanței profesionale

Starea de bine, impact direct asupra performanței profesionale

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 11 Noiembrie 2021

Profesorii simt nevoia să fie apreciaţi mult mai mult, după cum a reieşit dintr-un studiu privind starea de bine a cadrelor didactice desfășurat în perioada martie - mai 2021, la inițiativa programului „Pro­fesori Fericiți pentru România”.

Profesorii intervievaţi au pus accentul pe „nevoia de a fi ascultaţi, apreciaţi și înțeleşi” și pe faptul că „recunoașterea efortului depus poate conduce la un sentiment de apreciere”, după cum se arată în comunicatul transmis de „Profesori Fe­riciți pentru România”, citat de site-ul educaţional sparknews.ro. 

Totodată, peste 80% din profesori susțin că munca lor nu are nici un efect pozitiv asupra sănătății lor mintale sau a stării de bine, iar această situație este generată, parțial, de „lipsa de autonomie și suport oferite de către conducerea școlii, dar și de lipsa de înțelegere a importanței stării de bine a profesorilor”.

Cadrele didactice au mai spus că, în perioadele extrem de dificile, „simpla apreciere și recu­noaștere a unui astfel de moment de către cei din jur poate conduce la un sentiment de validare”. Interviurile au mai scos la suprafață „importanța relațiilor de calitate între colegi, dar în special impor­tanța construirii unui sentiment de «împreună»”, mai precizează sursa citată.

În acelaşi timp, majoritatea profesorilor a fost de acord că „propria stare de bine are un impact direct asupra performanței lor profesionale, în special asupra capacității de a preda, și au raportat un număr de situații profesionale care declan­șează o stare de stres ridicată”, cum ar fi „perioadele aglomerate de pe parcursul anului școlar (simulări/ evaluări naționale), imprevizibilitatea, presiunea de a ține pasul cu schimbările, dar și schimbă­rile constante ale conducerii școlii”.

Sănătatea mintală, spun realizatorii studiului, nu implică doar absența bolilor mintale, ci și pre­zența unei stări de bine în care individul își conștientizează propriile abilități, poate face față stresului zilnic, poate lucra productiv și constructiv și este capabil să aducă o contribuție comunității sale. (O. N.)