Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
La Galeria Dialog pot fi admirate picturi de la Centrul Artistic Baia Mare
La Galeria Dialog a Primăriei Sectorului 2 Bucureşti a avut loc vernisajul expoziţiei „Fascinaţia reîntoarcerii“ a Centrului Artistic Baia Mare. Iubitorii de artă vor putea admira până pe 1 septembrie 2014 o selecţie semnificativă de lucrări din patrimoniul muzeului băimărean, acolo unde a funcţionat o puternică şcoală de pictură. Calitatea lucrărilor expuse a fost arătată şi de criticul de artă Ruxandra Garofeanu, care a vorbit la vernisaj, eveniment la care au participat numeroşi invitaţi, oameni de cultură şi artă. Au mai vorbit: acad. Răzvan Theodorescu, Radu Boroianu - istoric de artă, şi Tiberiu Alexa - directorul Muzeului Judeţean de Artă din Baia Mare. La deschiderea Muzeului orăşenesc Baia Mare, în anul 1904, existau circa 15 piese originale, iar în prezent colecţiile muzeului numără peste 3.300 de piese care ilustrează atât arta europeană din secolele XVIII-XX, cât şi arta modernă românească. Există aici peste 250 de lucrări semnate de 90 de plasticieni care au activat în Centrul Artistic Baia Mare din 1896 până în prezent. Centrul Artistic Baia Mare a parcurs trei etape distincte: faza afirmării (1896-1918), faza dezvoltării (1919-1950) şi faza diversificării (1951 - prezent). Aceste etape sunt marcate de mai multe momente importante; „anii Hollósy“, revolta neomodernistă dintre 1906 şi 1914, „anii Strâmbu“ (1919-1920), polemica Mikola-Ziffer - Gh. Manu (1929-1931), criza deceniului patru şi constituirea Societăţii Artiştilor Plastici din Baia Mare (1937). (Dan Cârlea)