Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Sănătate Cardurile de sănătate, înlocuite temporar cu certificate CNAS

Cardurile de sănătate, înlocuite temporar cu certificate CNAS

Data: 28 Iulie 2007

Ca urmare a expirării contractului de furnizare a cardurilor europene, până la stabilirea unui nou furnizor, în locul cardurilor europene de sănătate vor fi emise certificate CNAS, perfect valabile. „Conform Directivei Europene 190/2002, certificatul pe care-l eliberează Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi casele judeţene ţin loc de card“, a explicat preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea, adăugând că acestea sunt valabile şi conferă aceleaşi drepturi.

Reamintim că posesorii cardului european nu pot beneficia de tratamente în străinătate pentru problemele de sănătate pre-existente călătoriei, respectiv boli cronice sau indicaţiile de operaţii chirurgicale.

Cardul european poate înlocui cu succes asigurările medicale cerute până în prezent oricărui cetăţean la plecarea în străinătate, având practic, aceleaşi calităţi. Cu toate acestea, emiterea cardurilor europene nu va interzice utilizarea în continuare a asigurărilor de sănătate din sistemul privat.

Cardul (iar în prezent certificatul) poate fi eliberat pe baza unei cereri-tip adresate Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) de care aparţine fiecare cetăţean. În acest mod, în cazul unor urgenţe medico-chirurgicale, asiguraţii români pot beneficia de asistenţă medicală în locul în care se află, în aceleaşi condiţii ca şi asiguraţii sistemului public de sănătate din ţara gazdă.

Cererea-tip de obţinere a cardului va putea fi completată la sediul casei teritoriale de asigurări la care este înscris asiguratul, unde acesta va trebui să se prezinte cu o copie după buletin, precum şi cu dovada că este asigurat. Ulterior, cardul va fi trimis prin curier la adresa specificată de solicitant în cerere, în termen de 7 zile lucrătoare.