Ziarul Lumina Societate Sănătate Cei mai periculoşi microbi se află pe robinetele de la bucătărie

Cei mai periculoşi microbi se află pe robinetele de la bucătărie

Data: 20 Iunie 2009

Un studiu recent realizat de cercetătorii din Marea Britanie arată că robinetele de bucătărie adăpostesc mai mulţi microbi decât butoanele de acţionare a apei din toalete. Aproximativ 80% din cârpele folosite pentru ştergerea suprafeţelor din bucătărie conţin diverse culturi de bacterii foarte periculoase. Testele efectuate de Hygiene Council din Marea Britanie au relevat faptul că o treime din totalul robinetelor de bucătărie din locuinţele analizate sunt acoperite cu bacterii periculoase, comparativ cu doar 15% din totalul butoanelor de acţionare a apei din toaletă. Acelaşi studiu a demonstrat că 14% dintre robinetele analizate prezintă concentraţii înalte de bacterii Escherichia Coli, comparativ cu doar 6% din totalul butoanelor de toaletă. De asemenea, stafilococul auriu, care poate să provoace diverse maladii grave, precum pneumonia, a fost depistat pe 8% din totalul robinetelor de bucătărie. Cele mai multe bacterii sunt transportate de mâinile utilizatorilor, ajungând pe robinetele de baie şi, de acolo, se răspândesc prin contact direct. În mod asemănător, bacteriile nocive precum Campylobacter şi Salmonella se pot răspândi în bucătărie cu ajutorul cârpelor utilizate la curăţenie. Alte obiecte în care bacteriile se înmulţesc cu rapiditate sunt cărucioarele şi scaunele auto pentru bebeluşi, cântarele de bucătărie, telecomanda pentru televizor şi telefoanele.