Ziarul Lumina Societate Sănătate Cercetătorii au descoperit cum evoluează boala Alzheimer

Cercetătorii au descoperit cum evoluează boala Alzheimer

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Data: 03 Feb 2012

Un studiu realizat de cercetătorii americani arată că maladia Alzheimer se propagă de la o zonă a creierului la o alta, urmând traseul dat de legăturile existente între celulele cerebrale, răspândindu-se astfel la fel ca o infecţie. Însă în acest caz nu este vorba de un agent infecţios, ci de o proteină anormală, denumită "proteina tau", ale căror acumulări sub formă de filament sufocă şi distrug progresiv celulele nervoase denumite neuroni.

Cercetătorii americani consideră că blocarea acestui proces într-un stadiu incipient ar putea înfrâna propagarea acestei maladii neurodegenerative, care are efecte devastatoare şi este incurabilă.

Potrivit autorilor, acest studiu ar putea conduce la punerea la punct a unor tratamente pentru oameni, care vor permite încetinirea ritmului de avansare a maladiei, la începuturile ei.

Maladia Alzheimer se caracterizează printr-o acumulare de plăci beta-amiloide - un tip de proteine - în creier şi prin depuneri fibroase, formate de proteina tau în neuroni. Boala provoacă pierderea progresivă şi ireversibilă a facultăţilor mintale.