Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Sănătate Cum și în ce situații putem obține rețete medicale de la distanță

Cum și în ce situații putem obține rețete medicale de la distanță

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Data: 10 Aprilie 2020

Bolnavii cronici care au nevoie periodic de o rețetă pentru a-și procura medicamentele necesare le pot solicita telefonic sau online de la medicul de familie sau de la medicul specialist curant. Nu mai este nevoie de cardul de sănătate pe toată durata stării de urgență.

Așa cum prevăd normele de aplicare privind acordarea serviciilor medicale pe perioada stării de urgență, medicii le pot transmite pacienților, prin mijloace electronice, o scrisoare medicală sau, după caz, confirmarea formularului specific din Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), în baza cărora pacientului îi pot fi prescrise în continuare medicamentele de care are nevoie. Cu alte cuvinte, bolnavii pot primi pe telefon, prin e-mail sau mesaje pe rețelele de socializare re­țeta de la medicul de familie sau de la medicul specialist.

Pentru tratamente eliberate în cadrul programelor naționale de sănătate, pacienții se pot adresa unităților sanitare aflate în apropierea domiciliului lor, care funcționează în această perioadă. Lista unităților disponibile, cu precizarea specialităților pentru care pacienții cu afecțiuni cronice se pot adresa pe perioada stării de urgență, este pusă la dispoziție pe site-urile caselor teritoriale de asigurări de sănătate.

Dacă pacienții nu au calculatoare sau telefoane inteligente pe care să primească rețeta, medicul îi poate dicta, telefonic, datele minime de identificare a prescripției, și anume: codul de parafă al medicului curant; codul unic de identificare CUI al cabinetului medicului care prescrie rețeta; seria, numărul și data rețetei eliberate.

Atenție, însă! Rețeta transmisă online sau telefonic poate fi folosită o singură dată pentru a cumpăra medicamentele prescrise. Utilizarea repetată a acestor rețete eliberate în sistem offline, în scopul obținerii unor cantități mai mari de medicamente, este considerată fraudă și sancționată conform prevederilor legale în vigoare.

(Ileana Marin)