Ziarul Lumina Societate Sănătate Două variaţii ADN responsabile de apariţia miopiei

Două variaţii ADN responsabile de apariţia miopiei

Data: 14 Septembrie 2010

Oamenii de ştiinţă britanici au anunţat descoperirea unor fragmente de cod genetic care au legătură cu miopia, cea mai răspândită afecţiune a ochilor din lume. Această descoperire explică cauzele pentru care cei care suferă de miopie nu văd clar obiectele aflate la distanţă şi deschide calea pentru obţinerea unor medicamente care să prevină apariţia şi dezvoltarea miopiei la copii, pe măsură ce aceştia înaintează în vârstă. În general, miopia începe să se manifeste încă de la cele mai fragede vârste, iar conform oamenilor de ştiinţă, în cazurile severe de miopie, aproximativ 80% din această condiţie are cauze de ordin genetic. Două studii separate, ale căror rezultate au fost publicate în ultimul număr al revistei "Nature Genetics", au identificat mai multe variaţii de ADN ce sunt comune la persoanele care suferă de miopie. Prof. Chris Hammond, de la Kingâs College, Londra, a descoperit un fragment de ADN de pe cromozomul 15 care este comun persoanelor care suferă de miopie, iar prof. Caroline Klaver, de la Erasmus Medical Centre din Rotterdam, a identificat un alt fragment de ADN, de asemenea pe cromozomul 15, care are aceleaşi caracteristici privind miopia. Aceste descoperiri îi ajută pe medici să înţeleagă mai bine felul în care un ochi sănătos ajunge să devină miop şi deschide calea spre obţinerea unor tratamente care să oprească evoluţia acestei afecţiuni la copii.