Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Sănătate Fișe digitale pentru pacienții de la Urgență

Fișe digitale pentru pacienții de la Urgență

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Otilia Bălinișteanu - 03 Feb 2017

Începând cu 1 martie  se va trece la sistemul digital, în cazul pacienților care se prezintă în  unitățile de primiri urgențe, pentru o mai bună  colectare și corelare  a datelor, anunță Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă (DSU). Sistemul a fost implementat printr-un proiect  cu finanțare europeană,  iar datele vor putea fi accesate atât  de către DSU, cât și  de către Ministerul  Sănătății.

Fișele de hârtie ale pacienților ar putea fi înlocuite, de la 1 martie, cu un sistem de raportare digital, valabil pentru SMURD, unităţi de primiri urgenţe (UPU) şi serviciile judeţene de Ambulanţă, a declarat şeful DSU, Raed Arafat. Noul sistem va îmbunătăți considerabil lucrurile, în sensul că va consuma mai puțin din timpul medicilor, în condiţiile în care raportarea digitală este mult mai uşoară decât completarea unei fişe pe hârtie, deoarece operatorul nu are de scris, ci doar de bifat şi de răspuns la nişte întrebări din fişa electronică.

Măsura, valabilă pentru pa­cienții preluați în sistem de urgență, va putea asigura alinierea României la standardele ţărilor europene, unde asemenea documente nu se mai folosesc nici în ambulanţe, nici în UPU, fiind total înlocuite cu raportările digitale. Acest sistem este implementat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) în cadrul unui proiect susţinut printr-o finanţare europeană. Toate datele introduse în sistem vor putea fi accesate de către reprezentanţii DSU şi ai Ministerului Sănătăţii. În cadrul acestui proiect, unitățile de primiri urgențe din spitale și serviciile județene de ambulanță au fost dotate cu tablete și calculatoare.

„Sistemul digital de raportare este deja utilizat, rata de raportare la SMURD depăşind 90%, la Ambulanţă mai avem zone în care nu se raportează complet, doar parţial, iar la UPU iarăşi parţial. Suntem încă în faza de testare şi încercăm ca, până la sfârşitul lunii februarie, să îl folosim ca sistem principal de raportare. Încercăm ca, de la 1 martie, să ajungem către oprirea utilizării hârtiei în sistem, vom scoate treptat hârtia şi vom folosi doar sistemul digital de raportare”, a precizat Raed Arafat, citat de Agerpres. Acesta a mai spus că implementarea sistemului digital și eliminarea altui tip de raportare ar ajuta, de asemenea, la corelarea mai simplă și corectă a datelor pacienţilor, a cazurilor și a medicaţiei folosite. În plus, măsura va contribui și la îmbunătățirea statisticilor, dar și la o mai bună observare a cazurilor și costurilor per caz. „Sunt date pe care înainte nu puteam să le colectăm, era imposibil să colectezi datele pe milioane de cazuri, dar acum, când se completează în timp real, e mult mai uşor, poţi să scoţi date din sistemul informatic, să faci analiză pe ele, să compari, să vezi cum merge într-un judeţ sau în celălalt judeţ. Ăsta deja e un pas major care se va simţi curând pe partea calităţii”, a afirmat Raed Arafat.