Peste trei sferturi din cazurile de infecții recurente de tract urinar (ITU) sunt cauzate de bacteria Escherichia coli, care are o capacitate deosebită de a adera la pereții tractului urinar, ceea ce le face dificil
Fișe digitale pentru pacienții de la Urgență
Începând cu 1 martie se va trece la sistemul digital, în cazul pacienților care se prezintă în unitățile de primiri urgențe, pentru o mai bună colectare și corelare a datelor, anunță Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă (DSU). Sistemul a fost implementat printr-un proiect cu finanțare europeană, iar datele vor putea fi accesate atât de către DSU, cât și de către Ministerul Sănătății.
Fișele de hârtie ale pacienților ar putea fi înlocuite, de la 1 martie, cu un sistem de raportare digital, valabil pentru SMURD, unităţi de primiri urgenţe (UPU) şi serviciile judeţene de Ambulanţă, a declarat şeful DSU, Raed Arafat. Noul sistem va îmbunătăți considerabil lucrurile, în sensul că va consuma mai puțin din timpul medicilor, în condiţiile în care raportarea digitală este mult mai uşoară decât completarea unei fişe pe hârtie, deoarece operatorul nu are de scris, ci doar de bifat şi de răspuns la nişte întrebări din fişa electronică.
Măsura, valabilă pentru pacienții preluați în sistem de urgență, va putea asigura alinierea României la standardele ţărilor europene, unde asemenea documente nu se mai folosesc nici în ambulanţe, nici în UPU, fiind total înlocuite cu raportările digitale. Acest sistem este implementat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) în cadrul unui proiect susţinut printr-o finanţare europeană. Toate datele introduse în sistem vor putea fi accesate de către reprezentanţii DSU şi ai Ministerului Sănătăţii. În cadrul acestui proiect, unitățile de primiri urgențe din spitale și serviciile județene de ambulanță au fost dotate cu tablete și calculatoare.
„Sistemul digital de raportare este deja utilizat, rata de raportare la SMURD depăşind 90%, la Ambulanţă mai avem zone în care nu se raportează complet, doar parţial, iar la UPU iarăşi parţial. Suntem încă în faza de testare şi încercăm ca, până la sfârşitul lunii februarie, să îl folosim ca sistem principal de raportare. Încercăm ca, de la 1 martie, să ajungem către oprirea utilizării hârtiei în sistem, vom scoate treptat hârtia şi vom folosi doar sistemul digital de raportare”, a precizat Raed Arafat, citat de Agerpres. Acesta a mai spus că implementarea sistemului digital și eliminarea altui tip de raportare ar ajuta, de asemenea, la corelarea mai simplă și corectă a datelor pacienţilor, a cazurilor și a medicaţiei folosite. În plus, măsura va contribui și la îmbunătățirea statisticilor, dar și la o mai bună observare a cazurilor și costurilor per caz. „Sunt date pe care înainte nu puteam să le colectăm, era imposibil să colectezi datele pe milioane de cazuri, dar acum, când se completează în timp real, e mult mai uşor, poţi să scoţi date din sistemul informatic, să faci analiză pe ele, să compari, să vezi cum merge într-un judeţ sau în celălalt judeţ. Ăsta deja e un pas major care se va simţi curând pe partea calităţii”, a afirmat Raed Arafat.