Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Sănătate Legea privind sforăitul, neaplicată la conducătorii auto

Legea privind sforăitul, neaplicată la conducătorii auto

Un articol de: Mariana Bahcevan - 25 Martie 2016

Conducătorii auto trebuie să obțină un aviz medical care să ateste dacă suferă sau nu de apnee în somn. Deși există o lege din 2015 în acest sens, aceasta nu se aplică, iar cei mai mulți șoferi care se confruntă cu această afecţiune îşi reiau activitatea fără să fie monitorizaţi, atrage atenția preşedintele Societăţii Române de Pneumologie, prof. dr. Florin Mihălţan. „Legea la ora actuală nu se aplică în sistemul în care ni-l dorim noi. Pacientul sesizat de medicul de familie sau de cel care îl vede prima dată trebuie să fie expertizat, să fie într-un centru de boli profesionale, pentru că poate să fie şi o boală profesională. Trebuie să facă poligrafie sau polisomnografie şi, ulterior, trebuie să beneficieze de un aparat cel puţin două luni pentru a fi reintegrat ca şofer”, a declarat prof. dr. Florin Mihălţan. În opinia sa, ar trebui să existe o colaborare între autorităţi şi medici. „Am făcut demersuri în acest sens la toate nivelurile, am atras atenţia (...) că UE impune un drum pe care trebuie să îl parcurgă fiecare şofer de la momentul depistării la momentul obţinerii carnetului prin intermediul unui specialist care să descopere, să trateze şi să controleze”, a menţionat Mihălţan.