Fructele călugărului (sau para călugărului) sunt mici, verzi şi se aseamănă cu nişte tărtăcuțe sau cu pepenele galben. Provin din Asia de Sud-Est și erau folosite încă din secolul al XIII-lea. Nu se
Normele de aplicare a Legii autismului, în dezbatere publică
Ministerul Sănătății (MS) a publicat, spre dezbatere publică, normele metodologice de aplicare a Legii autismului nr. 151/2010. Potrivit acestora, fiecare persoană diagnosticată cu tulburare de spectru autist (TSA) şi tulburări de sănătate mintală asociate beneficiază de servicii de sănătate medicale şi conexe actului medical prevăzute în pachetul de servicii de bază a asigurării sociale de sănătate.
Astfel, depistarea precoce a bolii va fi făcută de către medicul de familie și se efectuează pentru întreaga populaţie pediatrică cu vârsta cuprinsă între 0 şi 3 ani, pe baza unui chestionar tip screening, care va fi aplicat la evaluările periodice efectuate obligatoriu la 12, 18, 24, 36 de luni. Diagnosticul de autism infantil se stabilește doar de către medicul specialist, iar diagnosticul psihiatric de către medicul specialist în psihiatrie pediatrică.
Copiii diagnosticați cu autism va trebui să beneficieze de servicii educaționale sub forma învăţământului special, special integrat şi incluziv. Şcolarizarea acestor copii trebuie să se facă, potrivit normelor, în grupe sau clase din unităţi de învăţământ de masă, de tip incluziv, în grupe sau clase speciale din unităţi de învățământ de masă, de tip incluziv, în grupe sau clase din unităţi de învățământ special, în centre şcolare pentru educaţie incluzivă, iar durata școlarizării poate fi mai mare decât în mod normal.
Pentru perioada preșcolarității, copiii cu autism trebuie integrați în creşe, grădiniţe, centre de zi. Totodată, toţi copiii cu tulburări de spectru autist şi tulburări de sănătate mintală asociate care au împlinit 6 ani au dreptul de a fi înscrişi în clasa pregătitoare. Acești copii pot fi înscriși la clasa pregătitoare chiar până la împlinirea vârstei de 8 ani.
După finalizarea ciclului gimnazial, copiii cu tulburări de spectru autist şi tulburări de sănătate mintală asociate pot continua studiile în învăţământul liceal sau în învăţământul profesional, în unităţi de învățământ de masă sau unităţi de învățământ special, în urma unor evaluări şi recomandări.