Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Sănătate Normele de aplicare a Legii autismului, în dezbatere publică

Normele de aplicare a Legii autismului, în dezbatere publică

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Otilia Bălinișteanu - 18 Martie 2016

Ministerul Sănătății (MS) a publicat, spre dezbatere publică, normele metodologice de aplicare a Legii autismului nr. 151/2010. Potrivit acestora, fiecare persoană diagnosticată cu tulburare de spectru autist (TSA) şi tulburări de sănătate mintală asociate beneficiază de servicii de sănătate medicale şi conexe actului medical prevăzute în pachetul de servicii de bază a asigurării sociale de sănătate.

Astfel, depistarea precoce a bolii va fi făcută de către medicul de familie și se efectuează pentru întreaga populaţie pediatrică cu vârsta cuprinsă între 0 şi 3 ani, pe baza unui chestionar tip screening, care va fi aplicat la evaluările periodice efectuate obligatoriu la 12, 18, 24, 36 de luni. Diagnosticul de autism infantil se stabilește doar de către medicul specialist, iar diagnosticul psihiatric de către medicul specialist în psihiatrie pediatrică.

Copiii diagnosticați cu autism va trebui să beneficieze de servicii educaționale sub forma învăţământului special, special integrat şi incluziv. Şcolarizarea acestor copii trebuie să se facă, potrivit normelor, în grupe sau clase din unităţi de învăţământ de masă, de tip incluziv, în grupe sau clase speciale din unităţi de învățământ de masă, de tip incluziv, în grupe sau clase din unităţi de învățământ special, în centre şcolare pentru educaţie incluzivă, iar durata școlarizării poate fi mai mare decât în mod normal.

Pentru perioada preșcolari­tății, copiii cu autism trebuie integrați în creşe, grădiniţe, centre de zi. Totodată, toţi copiii cu tulburări de spectru autist şi tulburări de sănătate mintală asociate care au împlinit 6 ani au dreptul de a fi înscrişi în clasa pregătitoare. Acești copii pot fi înscriși la clasa pregătitoare chiar până la împlinirea vârstei de 8 ani.

După finalizarea ciclului gimnazial, copiii cu tulburări de spectru autist şi tulburări de sănătate mintală asociate pot continua studiile în învăţământul liceal sau în învăţământul profesional, în unităţi de învățământ de masă sau unităţi de învă­țământ special, în urma unor evaluări şi recomandări.