Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Orzul verde, bogat în nutrienți, vitamine și minerale

Orzul verde, bogat în nutrienți, vitamine și minerale

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 22 Iun, 2020

Orzul verde este o plantă cerealieră cu valoare nutrițională mare, cultivată din cele mai vechi timpuri. Consumul său medicinal și alimentar datează din anul 7000 î.Hr. Așadar, orzul a fost prima plantă cerealieră cultivată pe pământ, iar în Egiptul Antic era hrana de bază. Orzul are o arie mare de cultivare datorită gradului înalt de adaptabilitate. România se numără printre cele peste 100 de țări în care se cultivă orzul. 

Iarba de orz verde este foarte bogată în clorofilă, nutrienți, vitamine și minerale, ușor asimilate de organismul uman. Orzul reprezintă o sursă semnificativă de zinc, cupru, mangan, magneziu, fosfor. Conține de 250 de ori mai multă vitamina A decât salata verde, de 11 ori mai mult calciu decât laptele, de 25 de ori mai mult potasiu decât bananele, de 10 ori mai multă vitamina B1 decât spanacul, de 5 ori mai mult fier decât spanacul și de 7 ori mai multă vitamina C decât portocalele. Mai conține o serie de vitamine esențiale, precum E, K, beta-caroten, vitaminele B2, B3 etc. 

Iarba de orz completează lipsurile din alimentație, iar consumul ei poate acoperi orice deficit alimentar. Este benefică în lupta cu kilogramele în plus, ajută la controlul nivelului de zahăr din sânge, este un puternic antioxidant și stimulează eliminarea toxinelor acumulate în organism. 

Iarba de orz verde este cea mai puternică sursă de superoxid dismutaza (SOD), o enzimă care luptă împotriva radicalilor liberi, principalii dușmani ai sănătății, deoarece distrug celulele și determină îmbătrânirea. Iarba de orz contribuie la o digestie sănătoasă, susține sistemul imunitar, men­ține să­nătatea osoasă, îmbunătă­țeș­te sănătatea pielii și elasticitatea, sprijină sănătatea bolnavilor cu diabet de tip 2, reduce colesterolul, conferă organismului multă energie. 

Un consum echilibrat de orz verde contribuie la combaterea multor afecțiuni, cum ar fi boli digestive, hepatice, probleme ale sistemului nervos, boli de metabolism, respiratorii, dereglări hormonale, boli de oase, afecțiuni oculare etc. Orzul verde se poate consuma în salate, smoothie-uri sau în combina­ție cu fructe și legume. 

Rețete

Smoothie cu morcov, măr și orz verde

Ingrediente: 1 morcov, 1 măr, 1 cană apă, 200 g orz verde, 1 cană lapte de cocos. Preparare: Se pun toate ingredientele în blender și se amestecă până se omogenizează, apoi se poate servi. 

Salată de orz și porumb dulce

Ingrediente: 300 g orz verde, 400 g porumb dulce în suc propriu, 1 ceapă tocată, 1 ardei roșu curățat și tăiat cubulețe mici, 115 g pătrunjel tăiat, sare după gust. Pentru dressing: 2-3 linguri de suc de lămâie, 1 lingură maioneză de post, 1 lingură muștar, 75 ml ulei de măsline. Preparare: Se spală orzul și se taie mărunt, apoi se adaugă ceapa, ardeiul și pătrunjelul tocate mărunt, boabele de porumb, sare după gust și se amestecă; se toarnă dressingul, preparat din zeama de lămâie, muștar, maioneză de post, ulei de măsline, peste salată. Se omogenizează bine și se poate servi cu pâine prăjită sau crutoane.