Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Răspundem cititorilor: Cura de polen, un excelent tonifiant al organismului îmbătrânit

Răspundem cititorilor: Cura de polen, un excelent tonifiant al organismului îmbătrânit

Data: 30 Noi, 2010

Dorin B., Constanţa: "Sunt recomandate produsele apicole pentru menţinerea unei bune stări de sănătate la bătrâneţe?"

Prof. Constantin Milică: Apiterapia este o metodă care utilizează produsele ce se "fabrică" în stup, cu acţiuni energizante, tonifiante, laxative, antiseptice, diuretice, emoliente, antianemice şi aperitive. Produsele apicole sunt atât alimente de excepţie, cât şi medicamente naturiste care tonifică corpul sub aspect fizic şi psihic, măresc randamentul fizic şi intelectual, păstrează memoria şi împiedică îmbătrânirea prematură. Se recomandă ca înainte de micul dejun să se consume 10 grame lăptişor de matcă amestecat cu miere de albine sau polen uscat, menţinut sublingual. Cu o oră înainte de masa de prânz se iau câte 20-30 de picături de propolis 20% în alcool, turnate într-un pahar cu apă. După mese se bea un decoct dintr-o lingură miere de albine la 250 ml apă, care se fierbe timp de 5 minute. Bune efecte asigură cura trimestrială cu polen uscat (20 grame luate dimineaţa pe stomacul gol timp de 30 de zile consecutiv), cu pauze de câte o săptămână după fiecare lună şi repetare de 4 ori pe an. Un secret important al unei stări bune de sănătate la bătrânţe constă din respectarea unui regim controlat de viaţă, relaxată şi echilibrată, cu respectarea unui raport optim între muncă şi odihnă şi cu evitarea mediului poluat, a stărilor de stres, traume psihice, spaime, tensiuni conflictuale şi, mai ales, a eforturilor fizice şi intelectuale exagerate, peste puterile vârstei. La orice vârstă, în afara unei alimentaţii corecte, este necesară o activitate continuă şi raţională, cu implicare efectivă în viaţa socială şi de colectiv, în opoziţie cu tendinţa spre sedentarism, viaţă dezordonată, singurătate şi plictiseală prelungită. S-a constatat că persoanele cu viaţă sedentară sunt permanent expuse la boli, mai ales la infarct de miocard, de trei ori mai frecvent decât persoanele cu o activitate fizică zilnică. În favoarea longevităţii sunt foarte utile plimbările zilnice în aer curat şi soare (pe jos sau pe bicicletă într-un ritm moderat), excursii plăcute la munte, pe trasee mai scurte şi vacanţe benefice la mare, cu condiţia expunerii la soare numai dimineaţa, timp de maximum o oră şi cu capul acoperit, folosind pălării cu boruri largi care să acopere şi umerii.