Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Sănătate Românii ajung prea târziu la medic

Românii ajung prea târziu la medic

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Otilia Bălinișteanu - 03 Noiembrie 2017

Medicii români trag un serios semnal de alarmă asupra numărului tot mai mare de persoane care ajung la doctor în stadii avansate ale bolilor de care suferă, după ce au consumat timp îndelungat medicamente fără prescripţie sau suplimente alimentare crezând că acestea le vindecă. O campanie de informare în acest sens a fost demarată, la începutul săptămânii, de Asociaţia română a producă­torilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI).

Campania intitulată „Despre sănătate, cu responsabilitate”, de educare a românilor despre consumul informat şi responsabil de medicamente fără prescripţie medicală, de suplimente alimentare şi de dispozitive medicale pentru îngrijire personală, a fost lansată luni, în cadrul unei dezbateri la care au participat reprezentanţi ai autorităţilor şi profesionişti din domeniul sănătăţii, precum şi ai industriei farmaceutice. Iniţiată de RASCI, aceasta se desfăşoară cu sprijinul Ministerului Sănătăţii, al Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale (ANMDM), al Societăţii Naţionale de Medicina Familiei (SNMF), al Colegiului Farmaciştilor din România (CFR) şi al Consiliului Român pentru Publicitate (CRP).

Potrivit organizatorilor, o astfel de campanie de informare este extrem de necesară și utilă, pentru că fiecare potențial pacient trebuie să poată lua decizii corecte privind modul în care îşi gestionează propria sănătate.

În prezent, printre cauzele care fac ca bolnavii să ajungă la medic în stadii avansate ale bolilor de care suferă se numără accesul facil la informaţii incomplete, incorecte sau înşelătoare despre medicamentele fără prescripţie medicală, suplimente alimentare şi dispozitive medicale pentru îngrijire personală, dar și hibele din legis­lație.

„Avem probleme cu automedicaţia şi cred că spargem toate statisticile europene în acest sens”, a declarat Laszlo Attila, preşedintele Comisiei de sănătate din Senat, care a precizat că una dintre problemele stringente în momentul de față este chiar partea de comunicare, modul în care informațiile ajung la potențialul pacient.

Potrivit preşedintelui SNMF, dr. Rodica Tănăsescu, pacientul trebuie să aibă toate indicaţiile atunci când cumpără un medicament fără prescripţie medicală și orice astfel de medicament ar ­trebui luat doar la indicația ­medicului. În opinia sa, un mesaj responsabil ar trebui să înceapă cu „Întâi mergi la medic!”.

Potrivit datelor Asociației Pro Consumatori (APC), trei români din patru se tratează fără a consulta medicul de familie, iar un părinte din șapte își tratează singur copiii.

Asociația a atras în numeroase rânduri atenția asupra faptului că automedicația tinde să devină, treptat, o problemă generalizată în rândul românilor. Printre cauzele acestei situații îngrijorătoare se numără lipsa de educație a populației în privința modului corect de a obține și înțelege informații de bază referitoare la serviciile medicale, pentru a lua decizii adecvate cu privire la propria sănătate. De asemenea, potrivit ­datelor APC, publicitatea la medicamente în cadrul programelor de televiziune și radiodifuziune, inclusiv pentru produsele medicamentoase care se eliberează fără prescripție medicală, încurajează și susține autome­dicația.