Ziarul Lumina Societate Sănătate Terapia genetică, benefică în cazul bolnavilor de Parkinson

Terapia genetică, benefică în cazul bolnavilor de Parkinson

Data: 19 Martie 2011

Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici, boala Parkinson ar putea fi tratată prin terapia genetică. Studiul a utilizat un virus pentru a anexa gene celulelor din creier, fapt ce a avut ca rezultat reducerea simptomelor pentru jumătate dintre participanţi. Pacienţii care suferă de Parkinson au niveluri reduse ale unei substanţe chimice numite "GABA", într-o parte a creierului lor, cunoscută drept nucleu subtalamic. Cercetătorii au creat un virus care "infectează" celulele cu o genă, pentru a mări producţia acestei substanţe. În cadrul studiului clinic, virusul a fost injectat în creierul a 22 de pacienţi, în timp ce alţi 23 au fost supuşi unei "operaţii false", fiind doar făcuţi să creadă că le-a fost injectat respectivul virus. Funcţiile lor motorii au fost apoi urmărite pe o perioadă de şase luni. Pacienţii care au primit terapia genetică au arătat o îmbunătăţire cu 23,1% a funcţiilor motorii, iar cei care au trecut prin "operaţia falsă" 12,7%. Autorii cercetării susţin că aceste rezultate "oferă o nouă alternativă la tratamentul farmacologic sau chirurgical" şi "exprimă promisiunea terapiei genetice pentru alte boli neurologice".

Citeşte mai multe despre:   Parkinson