Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Sănătate Tulburările psihice la copii, în creştere

Tulburările psihice la copii, în creştere

Data: 06 Septembrie 2010

Potrivit dr. Raluca Grozăvescu, medic primar de psihiatria copilului şi adolescentului, în România nu există un studiu epidemiologic care să certifice situaţia exactă privind tulburările psihice la copil şi adolescent. "Cifrele comunicate de Asociaţia Americană de Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului şi cele comunicate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată destul de îngrijorătoare. Pentru tulburarea hiperkinetică se ajunge chiar la procente de 4 sau 5% dintre copii şi la tulburările de spectru autist, unde înainte erau în jur de patru cazuri la 10.000 de locuitori comunicate, acum cifrele putând să fie de un caz la 150 de locuitori sau la 1.000 de locuitori, în funcţie de zona unde s-a făcut determinarea", a declarat Raluca Grozăvescu, cu ocazia celui de-al III-lea Congres de Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului, care se desfăşoară la Bucureşti. În cadrul acestui congres, care s-a desfăşurat la sfârşitul săptămânii trecute, au participat peste 250 de specialişti din România şi din străinătate, iar temele dezbătute au vizat înţelegerea şi tratamentul bolilor mintale ale copiilor şi adolescenţilor, respective autismul şi ADHD, de la evaluare la tratament şi integrare socială şi şcolară.