Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Unghiile indică deficitul de vitamine din corp

Unghiile indică deficitul de vitamine din corp

Chiar dacă pare ciudat, unghiile pot indica cu mare precizie deficitul de vitamine şi minerale cu care se confruntă organismul dumneavoastră. Spre exemplu, unghiile subţiri şi cu pete albe indică faptul că organismul are nevoie de zinc. De aceea, trebuie să consumaţi: legume, fasole boabe, ciuperci, cereale integrale, drojdie de bere.

În cazul unghiilor deformate şi zimţate, deficitul este de fier şi vitamina A. Trebuie să consumaţi: legume verzi, morcovi, pepene, dovleac, carne roşie.

Dacă unghiile sunt fragile, înseamnă că organismul dumneavoastră duce lipsă de biotină. Acesta se găseşte în ciuperci, grepfrut, pepene roşu, banane, căpşuni. De asemenea, se prea poate să aveţi nevoie şi de fier, pe care-l puteţi obţine consumând carne roşie, legume verzi şi morcovi.

Unghiile cu striaţii verticale sau orizontale arată nevoia de vitamina B în organism. Trebuie să consumaţi: morcovi, spanac, orez brun, pepene şi nuci.

Dacă unghiile cresc foarte greu, e semn că aveţi nevoie de un surplus de zinc.

În cazul în care pieliţele se descuamează, corpul dumneavoastră are nevoie de alimente bogate în acid folic.

Trebuie să consumaţi, aşadar, orz, tărâţe, legume, linte, ciuperci, portocale, guava, legume verzi.

De reţinut: este foarte important să nu luaţi prea multe suplimente alimentare pentru a îmbunătăţi sănătatea unghiilor, deoarece o cantitate prea mare a unei vitamine poate face unghiile fragile şi casante. În schimb, încercaţi să vă luaţi necesarul de vitamine şi minerale din alimente. (sursa: www. topsanatate.ro)