Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Actualitate religioasă Știri Adunarea Generală a Federaţiei Filantropia

Adunarea Generală a Federaţiei Filantropia

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Marius Nedelcu - 16 Dec, 2013
La Centrul Naţional pentru Formare Continuă „Dumitru Stăniloae“ din Bucureşti a avut loc ieri, 16 decembrie, întâlnirea membrilor Federaţiei Filantropia a Patriarhiei Române. Pe ordinea de zi s-au aflat aprobarea statutului actualizat al federaţiei şi analizarea activităţii pe anul 2013; semnarea contractelor de finanţare pentru proiecte dezvoltate de patru asociaţii din cadrul federaţiei; analiza activităţilor de sustenabilitate ale proiectului FORTE; raportul proiectului „Exchange and Learn“. 
 
Ieri-dimineaţă a avut loc reuniunea Consiliului Director şi a Adunării Generale ale Federaţiei „Filantropia“ pentru aprobarea statutului actualizat al acestei organizaţii.  În urma modificărilor din statutul federaţiei, preşedintele acesteia a devenit Radu Neuman, consilier patriarhal coordonator al Sectorului social-filantropic al Patriarhiei Române, iar directorul executiv a devenit părintele consilier patriarhal Dorel-Nicolae Moţoc.  „În cadrul şedinţei s-a verificat şi aprobat ultima variantă a statutului federaţiei, în care sunt incluse toate modificările operate pe parcursul anului. Fiecare dintre membrii organizaţiei a primit din timp statutul, l-a verificat şi a văzut concordanţa cu toate hotărârile sinodale. Au fost aprobate modificările legate de conducerea Federaţiei «Filantropia». S-a desfiinţat funcţia de secretar general şi au fost create cele de preşedinte şi director executiv“, ne-a spus părintele Dorel-Nicolae Moţoc, director executiv al Federaţiei „Filantropia“. 
 
Un moment important a fost ieri semnarea contractelor de finanţare pentru proiectele câştigătoare din cadrul concursului organizat de Federaţia „Filantropia“ prin Centrul Naţional pentru Formare Continuă „Dumitru Stăniloae“, în parteneriat cu Banca Comercială Română-BCR şi Fundaţia Erste Austria. „Este vorba de un parteneriat care are ca obiectiv dezvoltarea acelor activităţi ale asociaţiilor membre în care persoane provenind din grupuri sociale vulnerabile sunt ajutate să se autosusţină. Se promovează autosusţinerea pentru prevenirea dependenţei persoanelor respective întrucât se ştie că în România este din ce în ce mai greu să asiguri o permanentă dependenţă şi să îi ţii pe oameni în această situaţie. Trebuie promovată această nouă schimbare de paradigmă, aceea de a-i ajuta pe oameni să se autosusţină chiar dacă provin din grupuri sociale vulnerabile“, ne-a spus directorul executiv al federaţiei. Au semnat contractele de finanţare următoarele organizaţii: Fundaţia pentru copii „Sfântul Sava de la Buzău“, jud. Buzău; Asociaţia „Sfântul Voievod Ştefan cel Mare“ - Hârja, jud. Bacău; Asociaţia „Codrii Mamului“, jud. Vâlcea; Asociaţia filantropică medical-creştină „Christiana“, filiala Cluj, jud. Cluj. Valoarea celor patru proiecte este de 30.000 de euro.  
 
Tot ieri a avut loc şi prezentarea raportului de finalizare a proiectului „Exchange and Learn“ cu finanţare de la Comisia Europeană. Prima parte a proiectului s-a desfăşurat pe parcursul lunilor martie şi aprilie 2013 după care a urmat un schimb de experienţă în ceea ce priveşte bunele practici în lucrul cu tinerii. A avut loc, de asemenea, şi prima şedinţă după încheierea proiectului FORTE - „Formare trainică pentru parteneriat social“, în cadrul căreia toţi reprezentanţii eparhiilor din cuprinsul Patriarhiei Române implicate în proiect au prezentat rapoarte de sustenabilitate după 3 luni de la finalizarea proiectului.