De marea sărbătoarea a Intrării în biserică a Maicii Domnului, joi, 21 noiembrie, Schitul „Vovidenia” al Mănăstirii Neamț și-a sărbătorit hramul. Cu acest prilej, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan,
Crucea este arma păcii, nu a războiului
Duminică, 27 martie 2022, Preasfințitul Părinte Ignatie, Episcopul Hușilor, a oficiat Sfânta Liturghie în Parohia Zizinca, Protopopiatul Vaslui, informează Biroul de presă al eparhiei. Din soborul slujitorilor au făcut parte părintele protopop Adrian Chirvasă și părintele paroh Ionuț Iacob.
În cuvântul de învățătură, ierarhul Hușilor a vorbit despre locul pe care ar trebui să îl ocupe Crucea în viața noastră și a arătat că Sfânta Cruce semnifică, în primul rând, dragostea lui Dumnezeu, prin care putem neutraliza ura, răutatea și răzbunarea din jur: „Semnificația a ceea ce înseamnă Crucea ne este dezvăluită dacă facem recurs la jertfa lui Hristos de pe Dealul Golgota, dacă reflectăm la ceea ce a săvârșit Hristos când a fost răstignit pe Cruce. Oamenii s-au năpustit asupra Lui cu ură, cu mânie și cu foarte multă ingratitudine. Iisus, Dumnezeu-Omul, a rămas neclintit în dragostea Sa, când oamenii și-au propus să Îl ucidă. Dragostea lui Hristos de pe Cruce a fost mai puternică decât orice avalanșă a răutății omului care s-a gândit, în iluzia lui, că poate să Îl omoare pe Dumnezeu.
Crucea ne descoperă un adevăr fundamental: Crucea nu înseamnă numai suferință, ci înseamnă mai ales capacitatea de a absorbi, de a dilua și de a neutraliza mânia și răzbunarea celui de lângă noi. Este ceea ce a făcut Hristos când a fost răstignit pe Cruce. Dragostea Sa desăvârșită a răbdat, a anesteziat și a neutralizat mânia omului”.
De asemenea, Părintele Episcop Ignatie a explicat ce presupune lepădarea de sine și asumarea crucii: „Ori de câte ori ne facem semnul Sfintei Cruci să ne gândim că noi ne angajăm să nu răspundem cu mânie la mânia celorlalți, cu răutate la răutatea celorlalți sau cu răzbunare la răzbunarea celorlalți, ci cu dragoste și foarte multă pace.
În slujbele Bisericii, Crucea este numită «armă a păcii», nu a războiului. În decursul istoriei, au fost foarte mulți care, în numele Crucii, au purtat războaie, i-au omorât pe ceilalți, au zdrobit viețile celorlalți. O asemenea abordare față de Crucea lui Hristos este o blasfemie. Nu putem, în numele Crucii, care este dragoste, să purtăm război împotriva fratelui nostru, ca să îl ucidem.
Din păcate, și astăzi se întâmplă același lucru, în Ucraina. Creștinii ortodocși ruși invadează o altă țară, creștină, sub masca unor ideologii politice, în spatele cărora stau și ideologii religioase. Evanghelia și Crucea lui Hristos ne asigură că nu putem purta război în numele Lui, ci pace și dragoste”.