Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Denia Acatistului Bunei Vestiri, la Catedrala mitropolitană din Iaşi

Denia Acatistului Bunei Vestiri, la Catedrala mitropolitană din Iaşi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Constantin Ciofu - 20 Aprilie 2013

Preasfinţitul Calinic Botoşăneanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, alături de un sobor de preoţi şi diaconi, a săvârşit aseară, la Catedrala mitropolitană din Iaşi, Denia Acatistului Bunei Vestiri. La slujbă au asistat credincioşi din Iaşi care s-au rugat şi au ascultat cu evlavie imnul acatist. 

La Catedrala mitropolitană din Iaşi a fost oficiată aseară Denia Acatistului Bunei Vestiri, care este Utrenia zilei de a doua zi (n.r. sâmbătă). Potrivit rânduielii tipiconale, slujba, oficiată de PS Calinic Botoşăneanul, a debutat cu rugăciunile începătoare, după ce s-a dat binecuvântarea. A urmat cădirea sfântului lăcaş, citirea celor şase psalmi ai Utreniei, ectenia cea mare, „Dumnezeu este Domnul“ şi troparul acatistului, „Porunca cea cu taină“. În continuare s-a citit Catisma a XVI-a cu ectenia mică, apoi s-a cântat condacul acatistului, „Apărătoare Doamnă“. „Slujba a continuat cu citirea icoaselor şi condacelor Acatistului Bunei Vestiri. În faţa icoanei Maicii Domnului a fost aşezat analogul, începându-se cu icosul I, «Îngerul cel mai înainte stătător». După primele trei icoase şi condace s-a cântat «Apărătoare Doamnă» şi s-a citit din cuvintele acatistului în două stări. Au urmat celelalte trei icoase şi condace, iar apoi s-a citit cealaltă parte a cuvântului acatistului. În continuare s-a rostit Psalmul 50 şi canoanele, apoi s-au cântat Catavasiile Bunei Vestiri. Rânduiala a mai cuprins citirea Evangheliei, a Stihirei hramului Născătoarei de Dumnezeu şi a următoarelor icoase şi condace ale acatistului. După cântarea a VI-a s-au citit şase icoase şi condace. Condacul al XIII-lea s-a cântat de trei ori, apoi s-a rostit icosul I, după care s-a cântat din nou «Apărătoare Doamnă» şi s-a citit sinaxarul. La cântarea a IX-a s-a cântat «Ceea ce eşti mai cinstită», care a fost urmată de luminânda «Taina cea din veac». Au urmat laudele Născătoarei de Dumnezeu din Triod, Doxologia Mare, «Sfinte Dumnezeule», troparul acatistului, ecteniile şi apolisul“, a menţionat arhim. Dosoftei Şcheul, mare eclesiarh al Catedralei mitropolitane din Iaşi. Denia Acatistului Bunei Vestiri este legată de minunata salvare a Constantinopolului atacat de perşi şi avari, la 7 august 626, în timpul împăratului Heraclius. „Această slujbă ne aduce aminte de înaintaşii noştri. Imnul acatist s-a citit pentru prima dată la 7 august 626, în timpul împăratului Heraclius, când cetatea Constantinopolului era în mare primejdie să fie ocupată de turci. Maica Domnului este cea care a intervenit atunci, povăţuindu-l pe patriarhul Serghie al Constantinopolului să citească acest acatist pentru ca cetatea să fie izbăvită. În cadrul acestei slujbe, care se oficiază o dată pe an, fiecare credincios conştientizează starea sa de păcătoşenie. El înţelege că trebuie să se roage Maicii Domnului cu multă dragoste. Venind la această slujbă de seară, fiecare credincios trebuie să aducă o osteneală Bunului Dumnezeu, prin închinare, prin metanii, prin rugăciune şi prin şederea în sfânta biserică cât mai mult. Fiecare conştientizează că trebuie să-l ierte pe fratele său, trebuie să facă milostenie, trebuie să se împace şi să se pregătească pentru spovedanie şi împărtăşanie“, a spus arhim. Dosoftei Şcheul.