De marea sărbătoarea a Intrării în biserică a Maicii Domnului, joi, 21 noiembrie, Schitul „Vovidenia” al Mănăstirii Neamț și-a sărbătorit hramul. Cu acest prilej, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan,
„Dialogul vârstelor în lumina credinţei” continuă la Biserica Zlătari din Capitală
La Parohia Zlătari, cu hramurile „Naşterea Maicii Domnului” şi „Sfinţii Mucenici Ciprian şi Iustina”, Protopopiatul Sector 3 Capitală, au continuat săptămâna aceasta activităţile cuprinse în proiectul „Dialogul vârstelor în lumina credinţei”, din cadrul Concursului naţional catehetic „Tinerii şi vârstnicii să laude numele Domnului”.
Participanţii la concurs, elevi ai Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” din Bucureşti, au audiat cateheza intitulată: „Muzica psaltică şi corală în Biserica Ortodoxă Română - compozitori şi psalţi români care au contribuit la înfrumuseţarea slujbelor bisericeşti”, susţinută de pr. dr. Ştefan Sfarghie. „Toţi participanţii la proiectul «Dialogul vârstelor în lumina credinţei» au dobândit cunoştinţe legate de muzica bisericească: psaltică şi corală, cântarea bisericească fiind o componentă vitală a cultului ortodox prin care omul își înalţă mintea la Dumezeu și totodată îl ajută să-şi îmbrace mintea într-o haină folositoare care îndeamnă la rugăciune. Elevii au învăţat că muzica psaltică are opt glasuri sau ehuri, fiecare cu o tonică și scară sau gamă proprie, iar gama se scrie astfel: NI, PA, VU, GA, DI, KE, ZO, NI, corespondent în muzica liniară cu: DO, RE, MI, FA, SOL, LA, SI, DO, şi că semnele muzicii psaltice se împart în semne urcătoare, semne coborâtoare, semne temporale și ison”, ne-a declarat pr. dr. Ştefan Sfarghie. Apoi, membrii grupului catehetic al Parohiei Zlătari, însoţiţi de profesoara Florentina Chifu, de părinţi şi bunici, s-au deplasat la Muzeul Satului din Capitală, unde au fost întâmpinaţi de un meşter iconar care i-a învăţat să picteze icoane pe sticlă. Evenimentul s-a încheiat printr-un recital de muzică bisericească, în care au predominat cântări specifice sărbătorii Învierii Domnului.