Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Doar 6% dintre copiii ucraineni refugiați frecventează școli românești

Doar 6% dintre copiii ucraineni refugiați frecventează școli românești

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 02 Septembrie 2022

Dintre copiii ucraineni care se află în România, 73% şi-au continuat educaţia la distanţă, urmând online programa din Ucraina, relevă un sondaj online al Organizaţiei Salvaţi Copiii. „Aproape trei sferturi (73%) dintre copiii ucraineni care se află în România şi-au continuat educaţia la distanţă, urmând online programa din Ucraina, 7% dintre aceştia şi-au întrerupt complet educaţia, în vreme ce 6% au frecventat şcolile româneşti, unde s-au organizat clase speciale cu predare conform programei ucrainene şi cu profesori din ţara de origine, doar 1% fiind înscrişi ca audienţi în sistemul românesc de educaţie”, precizează organizaţia, potrivit Agerpres.

Conform sondajului, analizând opţiunile mamelor, cel mai frecvent exprimată (pentru 64% dintre copii) este continuarea educaţiei în sistem ucrainean, în cadrul unor clase speciale organizate în şcolile româneşti. Întrebate care consideră că ar fi principalele obstacole care îngreunează integrarea copiilor ucraineni în sistemul de educaţie românesc (întrebare cu răspuns multiplu), cele mai multe mame (90%) au indicat barierele lingvistice. Următoarele cel mai frecvent indicate obstacole sunt legate de lipsa de certitudine cu privire la durata şederii în România şi perspectivele de viitor (45% dintre mame), diferenţele între programa ucraineană şi cea românească (33%) şi dificultăţile legate de procesul de echivalare a studiilor urmate în Ucraina (15%).

Sondajul a fost efectuat online, în perioada 20 iulie - 20 august. Au răspuns 344 de mame provenind din Ucraina şi aflate pe teritoriul României împreună cu copiii lor, integraţi în programul de asistenţă umanitară al organizaţiei. Cele mai multe respondente se află în Constanţa (107), Bucureşti (77), Suceava (54) şi Iaşi (41). (C. Z.)