De curând m-am întâlnit cu un om frumos, o fostă elevă dragă sufletului meu, olimpică la Religie, ambițioasă, cultivată și inteligentă, care a studiat în Anglia. Răstignită între dorința de realizare profesională, probleme de familie și viața duhovnicească, greu încercată în peisajul de patimi descoperite în climatul magic al Angliei, prinsă în închisoarea unei iubiri neîmplinite, dar și în capcana unui sistem de exploatare a tinerilor bursieri imigranți, a cedat ispitei de a da vina pe Dumnezeu și a intrat în depresie.
Educaţie bazată pe tehnologii imersive
În procesul educaţional derulat în şcolile şi universităţile din Târgu Mureş, vor fi utilizate realităţile virtuală şi augmentată prin tehnologia EON-XR, graţie unui grant accesat de Primăria Târgu Mureş în valoare de peste 25 de milioane de dolari din partea EON Reality Inc. SUA.
„În urma invitaţiei primite pentru a aplica la Apelul de proiect în cadrul programului Post-Pandemic Recovery Assistance al EON Learn for Life, în luna decembrie 2020, Consiliul Local Târgu Mureş a aprobat Acordul de principiu pentru depunerea proiectului, scopul acestuia fiind îmbunătăţirea educaţiei preuniversitare şi universitare în municipiul Târgu Mureş folosind realitatea virtuală şi realitatea augmentată ce utilizează tehnologia EON-XR. Municipiul Târgu Mureş devine astfel primul oraş din România care beneficiază de o educaţie bazată pe tehnologii imersive, ce reprezintă pasul următor în educaţia inteligentă a viitorului şi pregătirea noilor generaţii pentru o piaţă a muncii competitivă la nivel mondial”, a arătat Primăria Târgu Mureş, într-un comunicat de presă citat de Agerpres.
Tehnologia EON-XR accelerează procesul de învăţare şi este folosită pentru a îmbunătăţi performanţele punând la dispoziţie experimente şi laboratoare pentru multe domenii de studiu. „Actuala generaţie de elevi şi studenţi se bazează foarte mult pe tehnologie, atât în învăţare, cât şi în viaţa de zi cu zi, iar şcoala trebuie să ţină pasul cu noile tehnologii. Astfel, prin conţinutul 3D captivant, lecţiile şi materialele predate în clasă sunt asimilate în mod natural, ocolind gândirea abstractă necesară pentru a transforma cuvintele în imagini 3D. Profesorii pot crea lecţii atractive care utilizează audio, video şi modele 3D pentru a implica elevii şi a le oferi o experienţă de învăţare practică, mult mai captivantă”, a precizat Primăria Târgu Mureş. (O. N.)