Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Elevii români îşi apără titlul mondial în robotică

Elevii români îşi apără titlul mondial în robotică

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 10 Martie 2023

În ultimii ani, cluburile de robotică ce funcţionează în liceele din România s-au dezvoltat tot mai mult, elevii, în special cei pasionaţi de ştiinţă, matematică sau tehnologie, realizând un progres extraordinar validat prin premiul I obţinut anul trecut la Campionatul Mondial de Robotică FIRST. România a devenit prima ţară care a detronat SUA în istoria de trei decenii a Campionatului Mondial de Robotică FIRST, cu o echipă de elevi din Arad - Delta Force. 

Titlul mondial va fi apărat în acest an, în luna aprilie, la Houston (SUA), de către trei echipe formate din elevi de liceu din Ploieşti, Iaşi şi Timişoara. Concursul naţional de robotică „First Tech Challenge”, organizat de Asociaţia „Naţie prin Educaţie”, a fost câştigat, la categoria cea mai importantă - Inspire Award, de echipa de elevi Ro2D2 de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Ploieşti. Aceştia, combinând cunoștințele de matematică, informatică, mecanică și electronică, au dezvoltat un robot performant și inovativ, capabil să îndeplinească cu succes sarcinile și provocările propuse de competiție.

La aceeaşi categorie, locul al doilea a revenit elevilor de la echipa „Peppers” de la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iaşi, podiumul fiind completat de elevii de la CSH - Timişoara. 

La ediţia din acest an, nu mai puţin de 80 de echipe de liceeni din toată ţara şi una din Muntenegru s-au întrecut, la sfârşitul săptămânii trecute, pentru titlul de campioni naţionali la robotică, prezentând proiecte care să aibă aplicabilitate şi în comunitate. „Echipa câști­gă­toare a strălucit la toate categoriile de jurizare și este un model pentru competiția «First Tech Challenge», atât pe teren, cât și în afara lui. Echipa lucrează eficient și organizat, ca un mecanism bine calibrat și a reușit să prezinte un robot bine construit și bine documentat tehnic”, au transmis reprezentanţii liceului din Ploieşti, pe pagina de Facebook.

Mentorul elevilor ieşeni din echipa „Peppers”, profesoara de informatică Mirela Ţibu, a declarat, pentru Agerpres, că elevii „au început construind roboţi”, iar în timp au devenit „caracterele puternice, liderii de mâine, oamenii extraordinari din spatele roboţilor, capabili să construiască un viitor aşa cum şi-l doresc”. Elevii şi profesorul coordonator nu au doar sprijinul conducerii liceului, ci şi al foştilor absolvenţi, fondatori ai primelor echipe de robotică de la LIIS, care astăzi sunt nu doar mentori, ci şi finanţatori. 

La Campionatul mondial din 2022, care a avut la start 160 de echipe concurente din toată lumea, elevii arădeni s-au prezentat cu un robot care ar putea ajuta la gestionarea mărfurilor în depozite. 

„First Tech Challenge” este organizat de Asociaţia „Naţie prin Educaţie” încă din anul 2016 şi reprezintă „cel mai important program dedicat tinerilor pasionaţi de ştiinţă, tehnologie, inginerie, matematică şi antreprenoriat, sub umbrela unui proiect de robotică”. Organizatorii susţin că participanţii nu învaţă doar să facă roboţi, ci interacţionează cu alţi copii care au aceeaşi pasiune şi îşi dezvoltă numeroase abilităţi, între care aceea de a lucra în echipă. (O. N.)