De curând m-am întâlnit cu un om frumos, o fostă elevă dragă sufletului meu, olimpică la Religie, ambițioasă, cultivată și inteligentă, care a studiat în Anglia. Răstignită între dorința de realizare profesională, probleme de familie și viața duhovnicească, greu încercată în peisajul de patimi descoperite în climatul magic al Angliei, prinsă în închisoarea unei iubiri neîmplinite, dar și în capcana unui sistem de exploatare a tinerilor bursieri imigranți, a cedat ispitei de a da vina pe Dumnezeu și a intrat în depresie.
Impactul orelor remediale
Programul naţional de educaţie remedială, ale cărui activităţi s-au desfăşurat în perioada martie - august 2021 şi la care au participat 166.757 de elevi şi peste 18.000 de profesori din 2.331 de şcoli, a avut „un impact pozitiv”, susţine managerul proiectului, Liliana Preoteasa. Ea a precizat că datele oferite sunt deocamdată parţiale, proiectul continuând cu partea de management, pentru a putea fi plătiţi profesorii pentru orele desfăşurate, până în luna ianuarie 2022. Declaraţia sa vine în contextul lansării, de către Societatea Academică din România (SAR), sprijinită de Fundaţia Friedrich- Ebert, a unui Raport alternativ privind Programul naţional de educaţie remedială, care arată că „peste 3.600 de elevi care au participat la orele remediale au terminat anul şcolar în situaţia de corigenţă/repetenţie”. Raportul a evidenţiat şi faptul că participarea elevilor s-a realizat „în salturi”, şcolile care au implementat proiectul „neavând vreun control asupra grupului-ţintă”. (O. N.)