Noapte senină de toamnă. Cerul și-a înveșmântat trupul de catifea neagră în mantia-i de stele. Luna se joacă de-a v-ați ascunselea cu bumbii aurii, pitindu-se pe după un vârf de munte. Privesc cerul și mă bucur de frumusețea lui, gândindu-mă la minunatul nostru Creator, Căruia psalmistul i-a închinat cuvinte de laudă: „Cerurile spun slava lui Dumnezeu și facerea mâinilor Lui o vestește tăria” (Psalmul 18, 1). Din peștera Sfinților Misail și Daniil, gândul meu de mângâiere se îndreaptă către tine, surioara mea dragă, cu nume de dor.
Impactul orelor remediale
Programul naţional de educaţie remedială, ale cărui activităţi s-au desfăşurat în perioada martie - august 2021 şi la care au participat 166.757 de elevi şi peste 18.000 de profesori din 2.331 de şcoli, a avut „un impact pozitiv”, susţine managerul proiectului, Liliana Preoteasa. Ea a precizat că datele oferite sunt deocamdată parţiale, proiectul continuând cu partea de management, pentru a putea fi plătiţi profesorii pentru orele desfăşurate, până în luna ianuarie 2022. Declaraţia sa vine în contextul lansării, de către Societatea Academică din România (SAR), sprijinită de Fundaţia Friedrich- Ebert, a unui Raport alternativ privind Programul naţional de educaţie remedială, care arată că „peste 3.600 de elevi care au participat la orele remediale au terminat anul şcolar în situaţia de corigenţă/repetenţie”. Raportul a evidenţiat şi faptul că participarea elevilor s-a realizat „în salturi”, şcolile care au implementat proiectul „neavând vreun control asupra grupului-ţintă”. (O. N.)