Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Noi opţionale pentru elevi

Noi opţionale pentru elevi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 11 Noiembrie 2022

Elevii de gimnaziu vor putea studia, începând cu anul şcolar 2023-2024, noi discipline opţionale precum „Istoralia”, „Robotica şi viaţa”, „Siguranţă în situaţii de risc” sau „Educaţie pentru peisaj”. Liceenii din clasele terminale vor studia „Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România”, un opţional inclus în curriculum la decizia şcolii. 

Ordinul nr. 6.101/2022 prin care sunt aprobate programele școlare pentru mai multe discipline opțio­nale adresate elevilor de gimnaziu a fost publicat luni, 7 noiembrie, în Monitorul Oficial, după cum informează portalul educaţional sparknews.ro

Astfel, de anul şcolar viitor, elevii de clasa a V-a şi a VI-a ar putea studia opţionalul „Educaţie pentru peisaj”, ce va fi încadrat în ariile curriculare „Arte”, „Om și societate” sau „Matematică și științe ale naturii”. Această disciplină va pune accentul pe „descoperirea tradițiilor comuni­tății” din care elevii fac parte, specificul arhitectonic al zonei, contribuţia turismului cultural la dezvoltarea comunităţii, dar şi prezentarea consecinţelor pe care le poate avea intervenţia omului asupra mediului.

Tot la clasa a V-a se va putea studia o oră pe săptămână disciplina „Armonie corporală și socială”, ce vizează în mod direct „înțelegerea relației corp - mișcare - exprimare - comunicare - conectare - stare de bine”, precum şi dezvoltarea expresivi­tății corporale.

Disciplina „Desenul în viața cotidiană” propune pentru elevii de clasa a V-a şi a VI-a „o abordare interdisci­plinară”, de tip STEAM, privind per­cepția umană asupra formelor, func­ționalitatea și valoarea estetică.

Disciplina „EduGaming” pentru clasele a V-a şi a VI-a exploatează învăţarea prin joc, iar disciplina „Istoralia” (clasa a VI-a) vizează derularea unui proiect de istorie orală în cadrul căruia să fie implicată nu doar şcoala, ci şi familia şi comunitatea. 

„Siguranță în situații de risc”, opţional dedicat claselor a VI-a şi a VII-a, urmăreşte dezvoltarea unor abilităţi de analiză şi interpretare a fenomenelor lumii înconjurătoare astfel încât elevii să poată lua decizii corecte când sunt puşi în faţa unor „situaţii de risc naturale, conjuncturale şi comportamentale”. 

Elevii de gimnaziu vor mai avea la dispoziţie următoarele opţionale: „Cultura copilăriei” (clasa a VI-a/a VII-a), „Robotica și viața”, „Educație pentru patrimoniu” (clasa a VI-a/a VII-a), „Text, deschide-te!” (clasa a VII-a), „Etică aplicată” (clasa a VII-a/a VIII-a), „În jurul mesei. Stiluri de viață și cultura alimentației” (clasa a VII-a), „Educație pentru dez­vol­tare durabilă” (clasa a VIII-a), „Cultură digitală” (clasa a VII-a/a VIII-a), „Științele și patrimoniul” (clasa a VIII-a), „Lumea cotidiană într-un an” (clasa a VIII-a). 
De asemenea, un alt opţional ancorat în realitatea lumii actuale este „Migranți în lumea contemporană”, dedicat elevilor de clasa a VII-a, cu scopul „înțelegerii proceselor de migrație, în vederea unei mai bune interrelaționări, în contexte sociale marcate de prezența migranților, și a raportării conștiente la problematica diversității etnice, sociale, culturale sau religioase”.

Prin același ordin au fost aprobate şi programele școlare pentru patru opționale adresate celor înscriși în programul „A doua șansă”. 

În curriculumul pentru clasa a XII-a/a XIII-a din învăţământul liceal va fi introdusă disciplina opţională (la decizia şcolii) „Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România”. Legea a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis, urmând ca Ministerul Educaţiei să elaboreze, până la începutul anului şcolar viitor, programa şcolară, manualele, materialele didactice şi metodologiile specifice. 

Cadrele didactice care vor preda disciplina „Istoria Revoluţiei din 1989 şi a schimbării de regim din România” pot beneficia de „pregătire profesională şi cursuri de perfecţionare de specialitate în cadrul cursu­rilor universitare specializate”. (O. N.)