Noapte senină de toamnă. Cerul și-a înveșmântat trupul de catifea neagră în mantia-i de stele. Luna se joacă de-a v-ați ascunselea cu bumbii aurii, pitindu-se pe după un vârf de munte. Privesc cerul și mă bucur de frumusețea lui, gândindu-mă la minunatul nostru Creator, Căruia psalmistul i-a închinat cuvinte de laudă: „Cerurile spun slava lui Dumnezeu și facerea mâinilor Lui o vestește tăria” (Psalmul 18, 1). Din peștera Sfinților Misail și Daniil, gândul meu de mângâiere se îndreaptă către tine, surioara mea dragă, cu nume de dor.
O treime dintre elevii români au rămas în urmă cu materia
Un studiu publicat la începutul acestei săptămâni de organizația „Salvați Copiii” arată că 31% dintre elevii din învăţământul secundar inferior şi superior afirmă că au rămas în urmă cu materia şcolară în cei doi ani de restricţii pandemice. Decalajele cele mai grave se înregistrează în cazul copiilor din categoriile vulnerabile.
Învățământul preșcolar înregistrează, de asemenea, carențe mai serioase în rural decât în urban. Astfel, la începutul anului 2021, peste 15% dintre copiii care împliniseră 5 ani nu erau înscrişi la grădiniţă, rata de înscriere situându-se la 87,8% în cazul celor de la oraşe, faţă de doar 80,9% în cazul copiilor de la sate.
Şcoala online a agravat diferențele între copii și a adâncit inegalitatea de șanse la educație. 286.150 de copii între 7 şi 17 ani erau în afara şcolii la 1 ianuarie 2021. 35.259 de elevi, dintre care 20.878 din ciclul primar şi gimnazial şi 14.381 din învăţământul liceal, au abandonat şcoala în 2019/2020. În ceea ce priveşte rezultatele la examenele naţionale, elevii din mediul rural au luat de trei ori mai multe medii sub 5 faţă de cei de la şcolile din urban.