Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Educaţie O treime dintre elevii români au rămas în urmă cu materia

O treime dintre elevii români au rămas în urmă cu materia

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Un articol de: Otilia Bălinișteanu - 19 Iul, 2022

Un studiu publicat la începutul acestei săptămâni de organizația „Salvați Copiii” arată că 31% dintre elevii din învăţământul secundar inferior şi superior afirmă că au rămas în urmă cu materia şcolară în cei doi ani de restricţii pandemice. Decalajele cele mai grave se înregistrează în cazul copiilor din categoriile vulnerabile.

Învățământul preșcolar înregistrează, de asemenea, carențe mai serioase în rural decât în urban. Astfel, la începutul anului 2021, peste 15% dintre copiii care împliniseră 5 ani nu erau înscrişi la grădiniţă, rata de înscriere situându-se la 87,8% în cazul celor de la oraşe, faţă de doar 80,9% în cazul copiilor de la sate.

Şcoala online a agravat diferen­țele între copii și a adâncit inegalitatea de șanse la educație. 286.150 de copii între 7 şi 17 ani erau în afara şcolii la 1 ianuarie 2021. 35.259 de elevi, dintre care 20.878 din ciclul primar şi gimnazial şi 14.381 din învăţământul liceal, au abandonat şcoala în 2019/2020. În ceea ce priveşte rezultatele la examenele naţionale, elevii din mediul rural au luat de trei ori mai multe medii sub 5 faţă de cei de la şcolile din urban.

Citeşte mai multe despre:   Salvati Copiii