Domnul meu și Dumnezeul meu, cu ce-l putem bucura noi, copiii, părinții și dascălii pe aproapele nostru, în aceste zile minunate de sărbătoare? Către cine să ne deschidem acum, Părinte, cerul inimii noastre,
Profesorii din mediul rural, scoşi din anonimat
Gala Profesorul Anului din mediul rural, ediţia a II-a, se va desfăşura în data de 23 februarie 2023, la Ateneul Naţional din Iaşi, organizaţia Teach for Romania anunţând şi lista celor 15 finaliști de la cele cinci categorii de premiere: „Prevenirea abandonului şcolar”, „Dezvoltarea literaţiei”, „Dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale”, „Dezvoltarea leadership-ului la elevi” şi „Implicare în comunitate”.
Cei 15 profesori finaliști provin din școli rurale din 13 județe: Argeș, Braşov, Călăraşi, Constanţa, Iaşi, Ilfov, Olt, Prahova, Sălaj, Sibiu, Timiș, Vâlcea și Vrancea. În total au fost înregistrate 390 de nominalizări, iar în etapa finală de jurizare au fost implicaţi 25 de specialişti din societatea civilă, experţi în educaţie, parteneri instituţionali şi elevi.
„Aceste cadre didactice trec peste numeroasele provocări inerente predării în mediul rural, de la naveta dificilă și zecile de ore pierdute pe drum în fiecare săptămână, la normele împărțite între trei sau chiar patru școli mici și până la nevoile diferite, mai mari, ale elevilor lor care depind uneori exclusiv de oamenii de la catedră pentru a-și găsi motivația și determinarea de a da o șansă educației. Acești dascăli demonstrează că se pot obține rezultate excepționale și în condiții dificile. Că inechitatea poate fi adresată. De aceea, acești profesioniști merită să iasă din anonimat, iar efortul, dăruirea și perseverența lor merită să fie recunoscute”, susţine organizaţia „Teach for Romania”, care recrutează români valoroși şi îi pregăteşte ca educatori, învățători şi profesori model pentru comunităţile dezavantajte.
În România, unu din cinci elevi din mediul rural abandonează școala şi tot unu din cinci elevi nu reușește să ia nota 5 la Evaluarea Națională, de două ori mai mulți decât în mediul urban, precizează organizaţia. Mai mult, şase din zece copii din mediul rural au dificultăți de scris și citit la finalul ciclului primar. (O. N.)