În primele două luni ale anului şcolar, incidenţa violenţei a fost de două ori mai mare în rândul elevilor din ciclul primar faţă de cei de gimnaziu şi de patru ori mai mare comparativ cu adolescenţii,
Proiect Erasmus+ de învățare prin intermediul sportului
Liceul cu Program Sportiv din Botoşani implementează un proiect Erasmus+ care promovează o metodă inovatoare de predare a disciplinelor nu în sălile de curs, ci în sala de sport. Alături de alte patru școli din Ţările de Jos, Spania, Grecia şi Turcia, liceul derulează proiectul „Stil de învăţare şi de viaţă sănătos”, iar elevii vor învăţa matematică, biologie, chimie, geografie sau limba engleză cu ajutorul unui echipament special importat din Canada.
„Am achiziţionat o platformă educaţională, unică în România. Cu ajutorul acesteia, copiii vor învăţa toate obiectele şi, în acelaşi timp, se vor mişca. Va fi un stil de învăţare amuzant, dar în acelaşi timp serios. Încercăm să demonstrăm că internetul este nu numai nociv, ci are şi avantajele sale. (...) Obiectivul nostru principal şi pe termen lung este de a creşte performanţa şcolară în rândul elevilor: o minte sănătoasă într-un corp sănătos îi face mai capabili să performeze la şcoală şi nu numai”, a declarat profesorul Carmen Silvia Ciobanu, coordonator al proiectului.
Reprezentanţii liceului susţin că programul contribuie la stabilirea unui stil de viaţă de învăţare continuă, care să depăşească şcoala. „Este un proiect inovator, în care sunt cinci ţări partenere. (...) Nu se va mai face predarea tradiţională. În plus, există o platformă, unică în România, adusă din Canada, cu care noi putem nu numai să monitorizăm aceste metode, dar şi să le diseminăm. Predarea în cadrul acestui proiect se face pluridisciplinar, transdisciplinar şi cred că proiectul va schimba chiar comunitatea din care face parte şcoala noastră”, a declarat Mihaela Huncă, profesor la liceul din Botoșani, citată de Agerpres. (C. Z.)