De curând m-am întâlnit cu un om frumos, o fostă elevă dragă sufletului meu, olimpică la Religie, ambițioasă, cultivată și inteligentă, care a studiat în Anglia. Răstignită între dorința de realizare profesională, probleme de familie și viața duhovnicească, greu încercată în peisajul de patimi descoperite în climatul magic al Angliei, prinsă în închisoarea unei iubiri neîmplinite, dar și în capcana unui sistem de exploatare a tinerilor bursieri imigranți, a cedat ispitei de a da vina pe Dumnezeu și a intrat în depresie.
Şcoala online, acelaşi efect ca al vacanţei de vară
Învăţământul online (sau la distanţă) produce, sub aspect educaţional, un efect similar celui al vacanţei de vară. Randamentul şi competenţele elevilor nu progresează prin această metodă, concluzionează un studiu efectuat de Universitatea Goethe din Germania, citat de Agerpres. „Evoluţia medie a competenţelor în perioada închiderii şcolilor din primăvara anului 2020 se caracterizează prin stagnare, cu tendinţa de diminuare a acestora. Efectul este similar vacanţelor de vară”, afirmă Andreas Frey, profesor de psihologie pedagogică la Universitatea Goethe din Frankfurt. Studiul mai subliniază că în timpul primelor perioade de şcoală online s-au adâncit şi mai mult diferenţele dintre elevii sărăci şi bogaţi, subliniind „o scădere mai pronunţată a competenţelor educaţionale în rândul copiilor şi adolescenţilor proveniţi din familii vulnerabile din punct de vedere social”. (O. N.)