Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Şcolile ar putea să aibă un director administrativ

Şcolile ar putea să aibă un director administrativ

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 15 Aprilie 2022

Persoana care va ocupa funcţia de director administrativ va susţine şi respecta planul managerial al directorului şcolii şi se va ocupa de consolidarea legăturii cu autorităţile locale. Totodată, directorul administrativ va trebui să aibă competenţe în ştiinţe economice ori administraţie publică, printre atribuţiile sale numărându-se şi coordonarea personalului nedidactic şi didactic auxiliar. 

Ministerul Educaţiei pregăteşte o nouă lege, aplicabilă în­văţământului preuniversitar, în această perioadă, decidenţii având mai multe întâlniri cu specialişti, reprezentanţi ai elevilor, părinţilor, sindicatelor, dar şi ONG-urilor şi autorităţilor locale. Prezent la dezbaterea online „Directori de mâine”, ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat că în viitorul act legislativ va propune instituirea funcţiei de director administrativ în şcoli, o persoană competentă pe acest tip de activitate, care să fie şi o punte de legătură cu autoritatea locală. „Directorul şcolii este cel care trebuie să fie motorul dezvoltării acelei şcoli, dar nu întotdeauna cei care sunt cei mai buni profesori au şi abilităţi manageriale. (...) La nivelul proiectului unei noi legi a educaţiei, a învăţământului pre­universitar, voi propune instituirea funcţiei de director administrativ - care să fie o veritabilă punte de legătură între şcoală şi autoritatea locală. Directorul administrativ care va trebui să aibă competenţe în ştiinţe economice, în ştiinţele administraţiei publice”, a spus ministrul Cîmpeanu, citat de Agerpres. 

Acesta a precizat că leaderul trebuie să rămână directorul de şcoală, iar rolurile să fie clar definite, în sensul că directorul administrativ va trebui să adere la programul managerial cu care acel director de şcoală a câştigat concursul: „Directorul administrativ va trebui să se ocupe strict de probleme administrative, de consolidarea legăturii cu primăria, cu autoritatea locală şi să sprijine bunul mers al personalului nedidactic şi didactic auxiliar din şcoală, precum şi legătura cu comunitatea locală. Partea administrativă e bine s-o lăsăm celor care au într-adevăr înclinare şi competenţă către management de acest tip. În şcoli, procesul educaţional este primordial, partea administrativă trebuie să susţină acest obiectiv principal, de aceea, repet, directorul administrativ va fi atâta vreme cât respectă planul managerial al directorului şcolii”.

El a adăugat că, în viitor, ar trebui îmbunătăţit modul de organizare al probei scrise, astfel încât să fie implicate corectarea automată, digitalizată, pentru a evita interpretări şi acuze. „Ar trebui să îmbunătăţim şi comunicarea între unităţile de învăţământ şi candidaţi, şi aici am remarcat situaţii în care această comunicare nu a mers aşa cum ne-am fi dorit să meargă. Candidaţii ar trebui să cunoască foarte bine realităţile şcolii pentru care au candidat, chiar dacă nu sunt din rândul comunităţii acestei şcoli”, este de părere ministrul. 

Într-o primă etapă au fost scoase la concurs 8.692 de posturi de director şi director-adjunct, iar 6.969 şi-au preluat deja posturile, astfel că există peste 80% din posturi ocupate. Pentru celelalte posturi rămase neocupate se va mai organiza o altă etapă de concurs. 

Ministrul Cîmpeanu a ţinut să sublinieze că, pentru prima oară, în derularea unui concurs a fost implicat şi mediul privat - specialişti din rândul resurselor umane, „ceea ce a dus acest proces mai aproape de unul de recrutare, în care cel mai potrivit pentru poziţia respectivă să fie declarat câştigător”.