De curând m-am întâlnit cu un om frumos, o fostă elevă dragă sufletului meu, olimpică la Religie, ambițioasă, cultivată și inteligentă, care a studiat în Anglia. Răstignită între dorința de realizare profesională, probleme de familie și viața duhovnicească, greu încercată în peisajul de patimi descoperite în climatul magic al Angliei, prinsă în închisoarea unei iubiri neîmplinite, dar și în capcana unui sistem de exploatare a tinerilor bursieri imigranți, a cedat ispitei de a da vina pe Dumnezeu și a intrat în depresie.
Studenţii solicită burse mai mari şi gratuitate la biblioteci
Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) va înainta Guvernului şi Parlamentului, în contextul pregătirilor pentru Legea bugetului de stat pe anul 2021, solicitările studenţilor privind finanţarea învăţământului superior pentru acest an.
Printre propuneri se numără creşterea fondului de burse studenţeşti, garantând creşterea cuantumului acestora (admisă şi de Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Superior) cu păstrarea numărului actual de bursieri, creşterea subvenţiei pentru cămine şi cantine, precum şi stabilirea unei subvenţii distincte pentru finanţarea activităţilor centrelor de consiliere şi orientare în cariere, în vederea sporirii angajabilităţii studenţilor şi flexibilităţii pe piaţa muncii.
Se mai solicită şi gratuitate pentru serviciile bibliotecilor centrale universitare, prin subvenţionarea abonamentului conform legislaţiei în vigoare, dar şi creşterea substanţială a fondului de investiţii alocat Ministerului Educaţiei, pentru `îmbunătăţirea dotărilor universităţilor din România, departe de a fi comparabile cu cele europene”. Reprezentanţii studenţilor subliniază că performanţa scăzută se datorează subfinanţării, ani la rând, a sistemului de învăţământ. România se află pe ultimul loc la procentul din produsul intern brut alocat educaţiei şi doar 25,8% din tinerii cu vârste între 30 şi 34 de ani au studii superioare, faţă de media europeană de 40%. Cercetările arată că `adulţii fără studii superioare reuşesc cu o probabilitate de două ori mai mică să se angajeze, să acceseze serviciile sociale de bază, să participe la viaţa democratică şi să-şi dezvolte sentimentul de coeziune socială”, atrage atenţia ANOSR. (O. N.)