Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Filantropie Ajutor pentru 645 de elevi din judeţele Alba, Mureş şi Bihor

Ajutor pentru 645 de elevi din judeţele Alba, Mureş şi Bihor

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Filantropie
Un articol de: Oana Rusu - 18 Feb 2021

Asociaţia „Filantropia Ortodoxă” Alba Iulia, împreună cu Fundația HEKS/EPER România, Funda­ția FAER Reghin și organizația NEW school Norvegia, oferă sprijin pentru 645 de elevi, prin intermediul proiectului „Prin educație spre vocație”.

Voluntari din cadrul Asociaţiei „Filantropia Ortodoxă” Alba Iulia, 36 de cadre didactice și 16 educatori din judeţul Alba oferă ajutor pentru 405 elevi aflaţi în diferite situaţii de risc odată cu începerea şcolii, din 8 februarie. Ajutorul constă în sprijin la efectuarea temelor, în recuperarea cunoștin­țelor la unele materii și suport emoţional.

Conform Asociației „Filantropia Ortodoxă” Alba Iulia, copiii primesc zilnic și o masă caldă, iar activitățile sunt organizate în 17 clase de tip „Școală după școală” timp de patru zile pe săptămână.

Proiectul se desfășoară în colaborare cu Școala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” din Sântimbru Sat, Școala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” din Sântimbru Fabrică, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Ighiu, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Țelna, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Șard, Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” din Se­beș, Școala Gimnazială „Demetriu Radu” din Rădești, Școala Gimnazială din Berghin, Școala cu clasele I-VIII din Miraslău, Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir, Școala Gimnazială „Axente Sever” din Aiud, Centrul de zi pentru copii „Cuvioasa Parascheva” din Alba Iulia și Centrul educațional de zi pentru copii „Sfântul Nicolae” din Alba Iulia.

În județul Bihor, 58 de copii din clasa a VIII-a, Școala Gimnazială Nr. 1 din Diosig, primesc ajutorul oferit de doi psihologi, doi consilieri școlari și doi profesori pentru medi­tații, prin Fundația HEKS/EPER România. Prin acest proiect, elevii au început un program de pregătire la limba română, limba maghiară și matematică, înpreună cu un program de orientare profesională și de consolidare a sprijinului familial.

Tot în cadrul acestui proiect, Fundația FAER Reghin, judeţul Mureş, prin trei consilieri școlari și un psiholog, oferă, odată cu începerea școlii, pentru 65 de elevi ai Liceului Tehnologic „Petru Maior” din Reghin și ai Școlii Gimnaziale „Alexandru Ceușianu” din Reghin, programe educative adaptate în vederea absolvirii claselor a V-a și a VIII-a. Programele au în ve­dere meditații la materiile de examen, orientare profesională și sprijin familial.

„Informațiile acumulate de către elevi și deprinderile dobândite în procesul educativ de către aceștia sunt importante. Însă, educația are în vedere și caracterul copiilor, valorile pe care le au, atitudinile pe care le adoptă și mai ales voca­țiile pe care elevii le manifestă. În func­ție de aceste calități, se dezvoltă creativitatea, intuiția și entuziasmul. Această perspectivă este cea care stă la temelia proiectului «Prin educație spre vocație» și la baza tuturor activităților pe care le vom desfășura în cadrul acestuia. Proiectul are, în același timp, și o componentă socială și familială, copiii beneficiari fiind în situații de risc, precum și o importantă componentă de formare profesională a cadrelor didactice implicate”, a declarat Daniela Truța, manager de proiect.

Proiectul beneficiază de un grant în valoare de 968.286 euro (4.720.491 de lei) oferit de Norvegia, prin granturile norvegiene, în cadrul Programului Dezvoltare Locală, reducerea sărăciei și crește­rea incluziunii romilor, 2014-2021, în apelul Educație incluzivă pentru copii și tineri în situații de risc, operator de program fiind Fondul Român de Dezvoltare Socială.

Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni și are o valoare totală de 524.499 de lei, din care 708.073 de lei reprezintă contribuție privată.

 

Citeşte mai multe despre:   Asociaţia Filantropia Otodoxă  -   filantropie  -   voluntar  -   proiect filantropic