Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Mureș şi reprezentanți ai Arhiepiscopiei Alba Iuliei au vizitat miercuri, 18 decembrie, copii defavorizați din județul Mureș. Peste 350 de
Ajutor pentru 645 de elevi din judeţele Alba, Mureş şi Bihor
Asociaţia „Filantropia Ortodoxă” Alba Iulia, împreună cu Fundația HEKS/EPER România, Fundația FAER Reghin și organizația NEW school Norvegia, oferă sprijin pentru 645 de elevi, prin intermediul proiectului „Prin educație spre vocație”.
Voluntari din cadrul Asociaţiei „Filantropia Ortodoxă” Alba Iulia, 36 de cadre didactice și 16 educatori din judeţul Alba oferă ajutor pentru 405 elevi aflaţi în diferite situaţii de risc odată cu începerea şcolii, din 8 februarie. Ajutorul constă în sprijin la efectuarea temelor, în recuperarea cunoștințelor la unele materii și suport emoţional.
Conform Asociației „Filantropia Ortodoxă” Alba Iulia, copiii primesc zilnic și o masă caldă, iar activitățile sunt organizate în 17 clase de tip „Școală după școală” timp de patru zile pe săptămână.
Proiectul se desfășoară în colaborare cu Școala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” din Sântimbru Sat, Școala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” din Sântimbru Fabrică, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Ighiu, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Țelna, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Șard, Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” din Sebeș, Școala Gimnazială „Demetriu Radu” din Rădești, Școala Gimnazială din Berghin, Școala cu clasele I-VIII din Miraslău, Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir, Școala Gimnazială „Axente Sever” din Aiud, Centrul de zi pentru copii „Cuvioasa Parascheva” din Alba Iulia și Centrul educațional de zi pentru copii „Sfântul Nicolae” din Alba Iulia.
În județul Bihor, 58 de copii din clasa a VIII-a, Școala Gimnazială Nr. 1 din Diosig, primesc ajutorul oferit de doi psihologi, doi consilieri școlari și doi profesori pentru meditații, prin Fundația HEKS/EPER România. Prin acest proiect, elevii au început un program de pregătire la limba română, limba maghiară și matematică, înpreună cu un program de orientare profesională și de consolidare a sprijinului familial.
Tot în cadrul acestui proiect, Fundația FAER Reghin, judeţul Mureş, prin trei consilieri școlari și un psiholog, oferă, odată cu începerea școlii, pentru 65 de elevi ai Liceului Tehnologic „Petru Maior” din Reghin și ai Școlii Gimnaziale „Alexandru Ceușianu” din Reghin, programe educative adaptate în vederea absolvirii claselor a V-a și a VIII-a. Programele au în vedere meditații la materiile de examen, orientare profesională și sprijin familial.
„Informațiile acumulate de către elevi și deprinderile dobândite în procesul educativ de către aceștia sunt importante. Însă, educația are în vedere și caracterul copiilor, valorile pe care le au, atitudinile pe care le adoptă și mai ales vocațiile pe care elevii le manifestă. În funcție de aceste calități, se dezvoltă creativitatea, intuiția și entuziasmul. Această perspectivă este cea care stă la temelia proiectului «Prin educație spre vocație» și la baza tuturor activităților pe care le vom desfășura în cadrul acestuia. Proiectul are, în același timp, și o componentă socială și familială, copiii beneficiari fiind în situații de risc, precum și o importantă componentă de formare profesională a cadrelor didactice implicate”, a declarat Daniela Truța, manager de proiect.
Proiectul beneficiază de un grant în valoare de 968.286 euro (4.720.491 de lei) oferit de Norvegia, prin granturile norvegiene, în cadrul Programului Dezvoltare Locală, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor, 2014-2021, în apelul Educație incluzivă pentru copii și tineri în situații de risc, operator de program fiind Fondul Român de Dezvoltare Socială.
Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni și are o valoare totală de 524.499 de lei, din care 708.073 de lei reprezintă contribuție privată.