Parohia Zlătari, Protopopiatul Sector 3 Capitală, a oferit joi, 4 decembrie, cu prilejul sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, Arhiepiscopul Mirelor Lichiei, daruri pentru copiii Şcolii Gimnaziale Speciale „Sfântul Nicolae” din Bucureşti. Pentru al nouălea an consecutiv, prin purtarea de grijă a preoţilor slujitori de la această parohie, precum şi prin dărnicia mai multor persoane din Comitetul şi Consiliul parohial și a celor care participă cu regularitate la slujbele de la Biserica Sfântului Ciprian de pe Calea Victoriei, peste 200 de copii cu nevoi speciale de la Şcoala Profesională Specială „Sfântul Nicolae” au primit daruri ce au constat în: rechizite (acuarele, creioane cerate, creioane colorate, coli colorate, cartoane colorate, lipici, hârtie creponată, plastilină etc.), jocuri educative (puzzle, cuburi, mingi, jetoane), dulciuri și decorațiuni de Crăciun.
Elevi din Plopeni Sat consiliaţi de voluntarii Paraclisului Catedralei Naţionale
Voluntarii Paraclisului Catedralei Mântuirii Neamului au vizitat şi consiliat peste 160 de elevi din Plopeni Sat, județul Prahova. Medici, psihologi, un psihoterapeut şi un profesor de instruire clinică le-au vorbit elevilor depre noţiuni de igienă orală, nutriţie, postura corectă a corpului şi norme de comportament pro-social. O temă sensibilă abordată de către specialişti a fost fenomenul de bullying.
„Am vorbit despre violenţă, despre ce înseamnă agresivitatea şi mi-am dorit foarte mult să îi ajut să înţeleagă că violenţa, agresivitatea, sau bullyingul, cum se numeşte acum, este de mai multe feluri. Prin urmare, există o agresivitate fizică pe care copiii au recunoscut-o foarte uşor şi o agresivitate verbală sau psihologică, ce se diferenţiază şi trebuie să fie bine conştientizată. Prezentarea fenomenului în şcoli este utilă pentru ca aceşti copii să înţeleagă ce li se întâmplă, în cazul în care devin victimele agresivităţii psihologice. În zonele rurale, copiii o cunosc doar pe cea fizică, despre care se vorbeşte mai mult, şi mai puţin pe cea psihologică sau verbală. Este important pentru a-i conştientiza, pentru a învăţa şi a fi aproape de ei, de educatori şi părinţi. În primul rând, în astfel de situaţii, copiii trebuie să se adreseze educatorilor, profesorilor şi părinţilor pentru a face un plan şi a gestiona evenimentele de acest tip”, a spus Cristina Enescu, psihoterapeut. Dezbaterea fenomenului de bullying este importantă, în contextul în care cea mai recentă campanie demarată de „Salvaţi Copiii” cu privire la fenomenul de bullying din şcolile româneşti arată că 25% dintre elevi sunt abuzaţi fizic şi psihic în timpul recreaţiilor, fiind înregistrate aproximativ 8.000 de cazuri noi în primul semestru al anului şcolar 2016-2017.





