Parohia Zlătari, Protopopiatul Sector 3 Capitală, a oferit joi, 4 decembrie, cu prilejul sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, Arhiepiscopul Mirelor Lichiei, daruri pentru copiii Şcolii Gimnaziale Speciale „Sfântul Nicolae” din Bucureşti. Pentru al nouălea an consecutiv, prin purtarea de grijă a preoţilor slujitori de la această parohie, precum şi prin dărnicia mai multor persoane din Comitetul şi Consiliul parohial și a celor care participă cu regularitate la slujbele de la Biserica Sfântului Ciprian de pe Calea Victoriei, peste 200 de copii cu nevoi speciale de la Şcoala Profesională Specială „Sfântul Nicolae” au primit daruri ce au constat în: rechizite (acuarele, creioane cerate, creioane colorate, coli colorate, cartoane colorate, lipici, hârtie creponată, plastilină etc.), jocuri educative (puzzle, cuburi, mingi, jetoane), dulciuri și decorațiuni de Crăciun.
Proiect dedicat prevenirii abandonului școlar, la final
Proiectul social-educațional „Sprijin pentru prevenirea abandonului școlar în rândul comunităților dezavantajate din Sectorul 3” desfășurat de Asociația Diaconia printr-o finanțare nerambursabilă oferită de Primăria sectorului 3 al Capitalei a ajuns la final. Miercuri, 2 noiembrie, au avut ultimele două sesiuni de formare și informare pentru părinți și copii, ambele desfășurate la Centrul social „Sfânta Maria” al asociației.
Șaptezeci de copii din familii monoparentale sau aflate în situații de risc social au beneficiat, împreună cu părinții lor, în ultimele două săptămâni, de formare și informare în cadrul sesiunilor proiectului „Sprijin pentru prevenirea abandonului școlar în rândul comunităților dezavantajate din Sectorul 3”. Desfășurat de Asociația Diaconia, filiala sector 3, prin intermediul unei finanțări nerambursabile oferite de Primăria sectorului 3 al Capitalei, scopul acestui proiect a fost prevenirea abandonului școlar în rândul copiilor proveniți din familii vulnerabile din sector prin oferirea de suport material și creșterea gradului de conștientizare a importanței educației pentru depășirea riscului de excluziune socială.
Ultima din cele șapte serii de sesiuni destinate părinților și copiilor a avut loc miercuri, 2 noiembrie. „Astăzi au fost instruiți zece copii și zece părinți. Adulții au fost instruiți de un animator socio-educațional, care le-a explicat importanța educației în viața copiilor și i-a îndemnat să-i sprijine, atât cât este posibil, să meargă la școală, dar să îi ajute și în efectuarea temelor. Copiii, prin joc, au reușit să înțeleagă cât de important este să fie atenți la ore, să comunice cu părinții și profesorii, fiindu-le explicat rolul școlii în viața lor”, a declarat asistentul social Andrada Mănescu.
La finalul fiecărei sesiuni de formare, copiii au primit ghiozdane complet echipate cu rechizite, precum și încălțăminte și îmbrăcăminte pentru sezonul rece.
Andrada Mănescu ne-a explicat, de asemenea, motivul realizării acestui proiect, destinat atât părinților, cât și copiilor care, din cauza situației materiale precare, riscau să abandoneze școala: „Din experiența acumulată am realizat faptul că un astfel de proiect educațional are un impact major în rândul comunităților defavorizate pentru că membrii acestora nu au acces facil la informații și educație. Dacă părinții acestor copii nu au reușit să termine la timp școala sau nu au reușit să ofere copiilor o situație materială adecvată, prin sesiunile de formare ale acestui proiect au reușit să înțeleagă importanța educației în viața lor și a copiilor lor”.





