Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Alunele de pădure protejează sistemul cardiovascular

Alunele de pădure protejează sistemul cardiovascular

Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 29 Iul, 2019

Alunul - Corylus avellana este un arbust din familia Betulaceelor, care se găsește și la noi în țară. Asemenea celorlalte nuci, alunele sunt o sursă excelentă de fibre alimentare, care au rol de „măturători” ai tractului digestiv, în sensul că ajută la expulzarea reziduurilor din organism.

Alunele sunt bogate în minerale și vitamine, între care A, B, C, E, calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu etc.

 Un consum echilibrat de alune are numeroase beneficii asupra organismului: reglează nivelul glicemiei, ajută în curele de slăbit, protejează pielea împotriva radicalilor liberi, protejează sistemul cardiovascular, previne formarea pietrelor la rinichi și la vezica biliară, atenuează sindromul colonului iritabil, reduce riscurile de formare a hemoroizilor și de preinfarct, ajută flora intestinală, previne diverse forme de cancer, întărește sistemul imunitar, previne și dizolvă cheagurile de sânge, ajută la reducerea oboselii, reduce riscul apariției cataractei, ajută la atenuarea crampelor și durerilor musculare, stimulează creierul etc.

Alunele, ca și migdalele, nu conțin gluten, ceea ce este foarte important pentru persoanele care suferă de boala celiacă. De asemenea, sunt recomandate și diabeticilor, datorită conţinutului foarte redus de hidrați de carbon.

Alunele pot fi consumate sub diverse forme: crude (oferă cele mai bune beneficii), prăjite, în salate de legume, de fructe, în deserturi, înghețate etc. 

Cremă cu alune 

Ingrediente: 200 ml lapte de migdale, 2 linguri amidon de porumb, 2 linguri unt de alune, 1 lingură cacao, 50 g alune zdrobite, 3 linguri de zahăr. 

Mod de preparare: se dizolvă amidonul în laptele de migdale, se pune la foc mic, apoi se adaugă untul de alune, cacaua și zahărul, se amestecă în continuu la foc mic până ce compoziția se îngroașă, apoi se ia de pe foc. Se toarnă amestecul în forme și se presară alune zdrobite. Se pune la frigider pentru 1-2 ore, după care se poate servi. 

Humus picant cu alune de pădure 

Ingrediente: 200 g fasole fiartă, 200 g năut fiert, 60 ml ulei de alune sau de măsline, 200 g alune, 1 vârf cuțit de scorțișoară, 
1 vârf cuțit de nucșoară, 1 praf de piper roșu, 1-2 linguri sirop de arțar, 1 linguriță sare, 2 linguri pastă de tahini, 2-3 linguri zeamă de lămâie. 

Mod de preparare: se pun ingredientele în blender, în afară de alune. Se omogenizează bine, apoi la final se adaugă alunele, se mai dă un pic prin blender astfel încât să se simtă bucăți de alune. Se servește ornat cu ulei de alune de pădure, boia de ardei iute sau dulce pe deasupra și alune de pădure.