Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Cătina în diverse preparate: efect nutritiv, energizant și vitalizant

Cătina în diverse preparate: efect nutritiv, energizant și vitalizant

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 20 Dec, 2021

Cătina albă (Hippophae rhamnoides) este una din cele mai valoroase plante pe care ni le dăruieşte natura. Rezistă la îngheț și congelare, iar fructele sale își păstrează proprietățile și la minus 40 de grade Celsius. Cătina concentrează în câteva grame, cât are greutatea fructului, aproape toți micronu­tri­enții esențiali: vitamine, minerale esențiale, antioxidanți, licopen, flavonoide, carotenoide, taninuri, steroli, lecitine, inozitol, acid cafeic, acid clorogenic, acizi grași poline­saturați. 

De la cătină se folosesc fructele proaspete și conservate sub diverse forme: ceai, tinctură, sirop, extracte lipofile cu ulei de cătină, diverse preparate etc. Mai puţin cunoscut este faptul că, în anumite terapii, se utilizează și frunzele, mugurii, scoarța și rădăcina arborelui de cătină, ca decoct, tinctură, pulbere, gemoderivate. Consumul de cătină are efect nutritiv, energizant și vitalizant, astfel că sporeşte rezis­tența organismului, inclusiv puterea de protecție împotriva radia­țiilor de orice tip. Cătina este foarte eficientă în boli cardiovasculare, afecțiuni hematologice, afecțiuni reumatice, boli hepatice, diabet, ulcer, dermatită atopică, neuropatii, depresie, regenerează membranele și hrănește țesuturile, previne in­fecțiile respiratorii și grăbește vindecarea în răceală și gripă. Cătina are proprietăți antitumorale și este folosită în prevenirea și tratamentul adjuvant al afecțiunilor tumorale. 

Salată cu cătină albă

Ingrediente: salată verde, 1 țe­lină Apio, 250 g roșii cherry, 2 morcovi, 100 g boabe de cătină, 200 g tofu, semințe de cânepă, semințe de in măcinate, semințe de susan, ulei de măsline, zeama de la o lămâie, sare. 

Preparare: Într-un bol, se ames­tecă salata verde tocată în prealabil, țelina Apio tăiată rondele și boabele de cătină. Roșiile se taie jumătăți, morcovii se dau pe răzătoare, apoi se adaugă tofu tăiat cuburi și semințele de in, cânepă, susan; se omogenizează, după care se adaugă un dressing făcut din zeama de la o lămâie, sare după gust și ulei de măsline. Se amestecă bine și se poate servi cu crutoane sau pâine prăjită. 

Brioşe cu goji şi cătină

Ingrediente: 2 linguri de cătină deshidratată, 1 lingură goji, 50 g zahăr, 1 lingură de scorțișoară, 150 ml lapte de cocos, 100 g margarină, 200 g făină de orez în amestec cu făină de cocos și migdale, 2 lingurițe praf de copt.

Preparare: Într-un bol, se amestecă toate ingredientele, apoi se mixează compoziția până se obține consistența dorită; se toarnă într-o tavă de cuptor căptușită cu hârtie de copt și se dă la cuptor la temperatura de 150 de grade pentru 15-20 de minute.

Citeşte mai multe despre:   Rețete  -   Rețete de post